2016

Nu kommer ni tappa hakan! Här kommer ett blogginlägg lagom till det nya året. Jag har ju i alla år gjort en liten årsresumé och det skulle göra ont i hjärtat att inte göra detta i år. Så grattis Amanda till ett blogginlägg för första gången på ett halvår. 
 
Jag började året med att mer eller mindre flytta halva mitt liv till Norge. Det var speciellt att ändra alla mina strikta rutiner hemma hos pappa till att bo med en hästtjej och hennes pojkvän. Men det var roligt, hade många roliga kvällar med mina norskar. Jag red, matade hästar, jobbade och längtade hem till min egna vardag. januari februari och mars är egentligen ganska suddiga när jag tänker efter. Vi var ute och dansade varje helg, låg i sängen hela söndagen och sen tillbaka till jobb igen. Så fungerade mitt liv och så ville jag ha det då. Man ska ha några såna perioder i livet tycker jag. Jag åkte lite slalom och det var underbart, norskorna gav mig tillfället att få tillbaka en gammal hobby. 
 
 
 
April fortsatte nog i samma spår med enkel festande och dylikt. Jag klippte av mig håret och rockade det. Men jag måste nog medge att första delen av året var förbannat tråkigt ändå, såhär i efterhand. 
 
Men i maj vände liksom mitt liv. Jag tog mitt största steg här i livet och köpte min älskade salong. Jag var så otroligt jävla glad och stolt över mig själv. Kunde liksom inte sluta le, utan njöt bara av tanken av att jag var världens bästa Amanda Carle. Och sen dess har jag jobbat otroligt hårt för min älskade salong, lagt ner många många timmar i den lokalen och det är precis så jag vill ha det. Och jag skulle aldrig göra något annat om jag hade fått chansen. Är inte det härligt att man kan känna så vid 21 års ålder? 
Inte nog med detta, så hade jag livets vecka i Grekland med Amanda och Emma. Det var så underbart, herregud vilket ställe och vilken plats i livet jag var i. 
 
 
 
 
Sen fortsatte liksom bara livet i denna takt och i samma underbara känsla. Jag mådde så bra och juni bestod av jobb, midsommar i Ambjörby och en ljuvlig sommarfest i Lysvik som var en av mina bästa sommarminnen 2016. Jag unnade mig en veckas semester i juli och det var en lyxig känsla. Ni vet, planerade varenda liten minut för att få ut mestadels av veckan. Jag var i Sunne badland, Liseberg och några dagar i Stockholm med mina bästa vänner. Där gjorde vi det vi var bäst på, åt mat, åkte karuseller och åt lite till. 
 
 
 
sen kom nästa steg i livet, jag fick chansen att flytta till ett litet mysigt underbart hus. Och jag tog chansen och flyttade och gud vad glad jag är för det. Även om jag har hatat stunder under hösten då jag har varit mörkrädd och haft besök av möss i huset, så äääääälskar jag mitt hus. Precis i min stil och jag lär säga att jag har fått till det ganska bra här. Många kort och vinkvällar har vi haft och jag har nog aldrig tidigare i mitt liv tänt så mycket värmeljus och ljusslingor som denna hösten. Många fina stunder i mitt hus helt enkelt. 
 
 
 
Sen kom hösten och den har bara swishat förbi, kan inte riktigt sätta ord på vad som har hänt under hösten. Mer än jobb och jaaaaa jag la enkel pengar på tatueringar som gjorde mig lycklig. 
Så mina bästa händelser detta år är ju att jag har blivit moster igen till min älskade systerdotter. Mina hjärtan alltså, det är konstigt hur mycket kärlek man kan känna till dom, man kan ju inte låta bli att tänka hur mycket man kommer älska sina egna barn. Det må låta klyschigt men så känns det. Sen har vi ju en resa som verkligen är ett minne för livet, de platser vi besökte under den resan var helt sjuka, svårt att beskriva. Salongen som sagt och att jag flyttade. Ett väldigt bra år faktiskt. Det går precis i den riktningen som det ska livet. Så vi får hoppas att det fortsätter så nästa år. 
 
Jag läste mina mål för detta år och det var att bli självständig. Om jag lyckades? Absolut, jag är mer än nöjd. Men hur det än är så gillar jag nya år, det spelar ingen roll om det har varit ett dåligt eller bra år som har passerat, så är det skönt med en ny start. Lite nya mål, utmaningar och förväntningar. Jag låter som klyschdrottningen och må så vara, men så fungerar mitt liv. Nu ska jag knapra på mina nya mål för 2017, det måste jag ha varje år. Rutinmänniska som jag är ni vet. Nu ska jag fixa till mig inför ett förjävla bra nyår i Karlstad. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0