Tips från coachen

Nu kommer det tips från coachen igen. Tänkte bland annat berätta hur man plattar hår, ordentligt! Ja ni alla kan platta hår men kan nästan slå vad om att ni plattar fel allihopa. Haha det har jag också gjort mina vänner, så det är inte alla konstigt. 

Ni kan säkert alla få det platt men ni vill väl även få det glansfullt och bevara håret friskt? Ja det vill ni alla. 

Så 1. Platta aldrig med mer än 180 grader på plattången. Det behövs liksom inte och plattar ni med högre grader förstör ni håret totalt. Ärligt.
2. Platta aldrig på samma ställe mer än två gånger, alltså dra inte plattången upp och ner på samma "tuss" mer än två gånger. 3. Dra inte snabbt, det blir inte plattare för att ni drar snabbt och 10 gånger. Dra istället jäkligt sakta och en gång. 4. Använd en kam nedanför plattången, alltså kamma och platta samtidigt. Kammen gör så att småhåren plattas ner och lägger sig. 4. Glöm inte topparna! Många jag ser är rädda för att platta topparna och skiter i dom, men själv tycker jag att dom är viktigast. 5. Använd värmeskydd snälla människor! 

Sen har jag även hittat världens bästa serie för slitet hår. De ger fuktighet och proteiner till håret, är färgbevarande samt gör håret så jäääkla glansfullt. Love it. Här får ni dom. Ni med slitet hår, jag lovar ni kommer verkligen älska denna serie. På riktigt, den funkar. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0