Sjung om studentens lyckliga dagar

Jag har så jäkla mycket känslor i kroppen just nu och jag pendlar fram och tillbaka ifrån jätteglad och lycklig, till jävligt ledsen, sen alldeles livrädd och sen tillbaka till lycklig och förväntansfull. I söndags låg jag och grät i flera timmar, utan anledning, det var skönt. Sen skrattade jag åt mig själv, så det löste sig fint. 

Jag har varit med om så mycket under dessa tre år här i Karlstad. Jag har varit sambo med tre stycken olika människor. Jag har lärt känna mig själv, blivit trygg med mig själv, även lärt känna så sjukt fina människor som jag aldrig kommer släppa. Jag har lärt mig så jäkla mycket och generellt sett har jag varit så himla glad och lycklig här. Har dock inte lärt mig att laga och handla mat än, så det är nog kört i vilket fall. Men så mycket annat. Och nu ska jag snart flytta härifrån och lämna min klass och några av mina bästa vänner, som också börjar om på nytt härifrån. Fasen vad känsligt det här är. Men samtidigt är jag så taggad för att springa ut ur nobelgymnasiet en aning berusad av både alkohol, lycka och glädje - med några av mina bästa vänner någonsin. Det ska bli kul det här, men ärligt talat så är det inte bara fina känslor att tänka på det. Och det är väl det som är meningen antar jag, att börja ett nytt kapitel här i livet och träffa nya såna där fantastiska människor och skaffa ännu fler såna där bästa vänner. För det finns många såna och jag kommer ju faktiskt ha kvar dom vid min sida, fast jag byter land och fast det kommer va sjukt många mil emellan oss. 

Herregud, nu gråter jag igen. Jag är världens töntigaste människa. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0