när man står där, när man inte kan begära mer.

Sitter där alla vill sitta, står där alla vill stå, befinner mig där alla vill befinna sig. Där tryggheten finns, där är jag. Och det mer kan jag inte begära, vill inte begära mer. För det är ju faktiskt det enda jag behöver för att vara som starkast. Jag behöver inte mer, än just den personen jag har. Jag behöver inte någon annan del, än den jag har. Och det är bara närheten och känslan att veta att jag har den jag vill ha som behövs, för att jag ska gå upp på morgonen och le. För att jag ska kunna gå upp på morgonen och för att jag ska kunna skutta fram. Som mitt eget bränsle, min egen drivkraft.

Jag sitter där alla vill sitta och jag har det jag behöver, för att kunna stå upp. Jag är där alla vill va och där varje människa är värd att vara. Alla är värda att hitta sin egen drivkraft, jag har hittat min.

Kommentarer
Postat av: amanda

åhh, ja verkligen! :)

2011-07-18 @ 20:58:03
URL: http://aepplepaj.blogg.se/
Postat av: Tesa

härligt Amanda, fina ord!

2011-07-27 @ 18:59:30
URL: http://emmatheresekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0