Det där om nyårslöften....

Nytt år och nya vanor, nya löften. Såna har inte jag, såna där nyårslöften. Speciellt inte sådana i form av 'motionera dagligen och sluta äta sötsaker'. ' bli en bättre människa och få bättre självförtroende' eller 'sova tio timmar varje natt'. För varje år blir detsamma, man går in för det till tusen första månaden och sen är man ju värd den där chokladkakan som ligger kvar i skafferiet eller knäcken som blev över efter jul. Och så woeeps så föll man tillbaka dit igen. En bra människa ska man väl alltid vara och inte bara för det blir ett nytt år. Eller? Jaaa givetvis.

Mitt nyårslöfte är att ha roligt och äta mat hemlagad mat varje dag. Och inte strunta i att laga mat tre dagar av fem. Såna löften behöver jag ge mig själv. Otroligt va. Och godis kan jag nog inte sluta med för det är gott, så det så.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0