dag 24 - hur en bra jul ska vara.

Den börjar med att jag går upp tidigt, duschar och gör mig fin. Klassiker på julafton är att jag har lockigt hår of course. Det hör liksom till på något vis.
Sis kommer, vi äter frukost tillsammans och det är alltid tomtegröt och julskinkesmörgås, det sistnämnda är så jävla gött. Sen ska man öppna några få julklappar som man kan använda sig av under dagen. Också en klassisker.
Sen måste vi göra den vanliga turen till farfar och kyrkogården, det är bara ett måste.
När vi kommer hem är det Kalle Anka och egentligen gillar jag det inte, men man måste bara se det samtidigt som jag äter knäck, eller detta år blev det Polly. Hehe. Saker förändras annars.
Julmat är viktigt, fast jag inte tycker om julmat egentligen. Speciellt inte sill och såna saker. Nej usch, för att det ska bli perfekt ska det finnas omelette, potatissallad, köttbullar och lite Janson's. Min perfekta jultallrik.
Och självklart ett glas julmust annars går det verkligen inte.
Sen är det klappisar, det spelar itne så stor roll vad som finns i dom. Blir ganska glad för allt, faaaaaktiskt.
Sen ser man på tv och myser hela kvällen lång.
Det bästa med julen är självklart att man får vara med familjen, alla tillsammans. Dock var det första året som jag behövde fira på två olika ställen och stundvis var det lite jobbigt men framförallt var allt väldigt väldigt annorlunda. Men jajja, jag hade en fin jul.




God jul igen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0