dag 14 - någon som betyder mycket för dig.

Jag har så många som betyder för mig. Jag kan liksom inte bara välja en, det går inte. Och jag vill inte skriva om någon jag har skrivit om miljardtals gånger, för jag hittar liksom inte på några nya ord.
Men dessa personer plus några till som inte är med på bilden, betyder något fruktansvärt mycket.

De behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att jag ska tycka om dom, jag vill bara att de ska vara precis som de är. De behöver bara vara som dom är, göra det de gör och säga det dom säger.
Man tillbringar nått så otroligt många timmar med dom, skoltimmar. Man läser religion, skuttar omkring i idrottshallen och klagar över tekniken med dom. Hur skulle det vara om jag skulle gå till skolan vareviga dag och inte vara omkring människor jag trivs med och som jag har kul med? Inte alls lika bra.
Något som har växt nu på senare är, att vi umgås allihopa efter skolan. Vi dansar, skrattar och är busiga, alla tillsammans. Flickor, som pojkar, långa som korta, brunetter som blondiner. Alla är vi olika faktiskt.
Några är klassans som de som är lite mer galna, släpper loss lite mer än vissa andra. Några är klassade som städtanterna, hehe. Ja, vi alla är ju olika men vi är ett gäng som har förbannat roligt tillsammans.
Och jag är så glad att jag hamnade just med detta gäng för alla personligheter är så olika och vi har alla så mycket att säga till om. Vi har roligt som sagt.
De vet inte, men var och en hjälper mig på ett bra sätt. De får mig att le, en gång extra. Det tråkiga är, att alldeles för snart splittras vi allihopa. Endel till Allingsås, endel till Karlstad och endel stannar kvar och går olika linjer.
Men, vi ska se till att vara just vi, tills dess. Och länge länge länge till. För, ett gott skratt förlänger livet. Och just det, att skratta är vi väldigt bra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0