dag 13- det mysigaste jag vet.

är nog mörka kvällar, med levande ljus och med någon jag gillar. Jag älskar det. Jag har skrivit om en av de finaste ögonblicken förut och det var nog bland det mysigaste jag har varit med om tror jag.
Det var precis så det var, en mörk kväll nere i min källare med levande ljus och någon jag just då, tyckte väldigt mycket om. Jag liksom kände den där känslan, som jag aldrig hade känt förut. Att just då för stunden, att jag var väldigt lycklig och att mysfaktorn var väldigt hög.
Men jag gillar att vara ensam ibland också och jag brukar faktiskt ha vardagsmys och lyx för mig själv. En perfekt myskväll för mig ser ut like this; först bakar jag under tiden jag har både musik och ansiktsmask på. Jag sjunger och dansar, så det kräver att jag är ensam hemma. Sen tar jag ett skummbad, med ljus och hårinpackning. Under tiden jag lyssnar på mina lugna favoriter och det är som bäst när jag är trött och näst intill somnar.
Sen går jag neråt till min älskade källare, tänder ytterligare lite mer ljus. Helst chokladljus och vanilj, så doften sprider sig i hela rummet. Sen tar jag på min älskade värmefilt ♥ och har en kopp vaniljte med honung i bredvid mig.
Jag tittar på någon kärleksfilm, som Dear John och skriver sms och blir glad. Får glädjerus genom kroppen och sen somnar jag. Under en sån här kväll, tänker jag inte på skolan eller någon annan än mig själv.
Sen somnar jag lycklig.
Och vaknar över att jag har somnat ifrån sms;en och glömt att stänga av värmefilten så jag är jättevarm.





och vet ni vad? En sån kväll har jag haft ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0