Söndag











Vickan kom helt spontant igår. Det är ganska coolt, vi umgås aldrig nu för tiden, mer än i skolan förstås. Vi är barndomsvänner och hon är en tjej jag kan lita på. Dock har vi slutat umgås efter skolan. Vet inte varför, men hon har 3 hästar och bor 2 mil bort. Iallafall kom hon igår och vi bestämde oss för att fota. Jag har knappt några bilder på henne, så det kliade i fingrarna på mig. Det är roligast att ta porträtt tycker jag. Så om någon är intresserad att bli fotad här i närheten, hör av er. För det är bland det bästa jag vet.
Vi skrattade och hade bra. Det var en efterlängtad stund vi hade. Jag har saknat henne, trots att vi syns nästan varje dag i skolan.
Vid halv tolv befann jag mig i sängen. Med öronen som värkte och en hosta som inte vill släppa mig.
Hostan sitter fortfarande fast i mig och vägrar att försvinna. Varför vill den inte lämna mig?
Jag och mamma har gått en promenad på ca 7 km. Det var bra, känns inte som jag har varit så aktiv denna vecka. Men jag skyller på att jag inte har mått så bra.
Den 19 juni, tänkte jag springa Borejoggen. Men, jag tror inte jag kommer klara det, då får jag nog sätta fart. Jag ska ha ett mål och det är under en timme. Det är ju 8 km, så om jag går och springer så kommer nog det gå.
För jag vet att jag inte kommer klara att springa hela vägen.
Igår var jag förresten med Syster Ida också. Spelade bowling och jag var bäst av mina två syskon, vilket gjorde mig helnöjd. Haha.
Nu ska jag se på Oc igen och dricka kaffe. För jag har ont i halsen, så det så!
Imorgon är det skolan kom jag på, oh nej! Två möten har jag också, prata med rektorer, ahja. Det går nog bra. Det går nog bra ja!
Och imorgon kommer min söta kusin NEHM! Synd att inte Noomi kunde komma nu, jag ser mina söta kusiner bara ett par veckor på sommaren, för de bor långt bort och imorgon kommer godingen. Storasyster Noomi måste vara i skolan. Tråkigt att vänta tills i mitten av juni. Men jag får gosa med Nehm så länge!
Oc väntar!




Kommentarer
Postat av: ällen

så underbart fina är ni :')

2009-05-26 @ 15:09:42
Postat av: spindeln :)

Riktit fina kort på både dig och vickan ... okej ni är alltid fina men det blir alltid så bra när du tar kort. Ricktig fotograf är du söta Amanda<3

2009-05-29 @ 15:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0