Perfect weekend



Nu är jag tillbaka ifrån ett par dagar bloggledigt. Jag har ägnat tiden till massa roliga saker. Självfallet har jag shoppat, en hel del faktiskt. Jag spelade bowling också, egentligen var det därför vi åkte dit. För att spela bowling, men egentligen åkte jag inte dit för det. Utan det var för mig en av aktiviteterna jag skulle göra. Som Ida sa, "Amanda tar bara bowlingen som en täckmantel". Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Jag åkte till Göteborg för att ha det bra, med massa aktiviteter. Huvudaktiviteten blev såklart shopping.
Bowlingen var iallafall ganska usel. Usch, men det var roligt.
Jag och Johanna började shoppingen redan på fredag eftermiddag, då Linus och pappa var i bowlinghallen. Mamma hade annat för sig. Så vi gick till stan och kikade. H&M på Avenyn var öppet, vilket vi var glada över. Jag köpte redan då ett par solglasögon som jag förälskade mig i relativt snabbt.
Avenyn var toppen, värmen fanns och folket var glada.
Jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen. Vi åt en lååång frukost och en lite för stor, vilket gjorde mig proppmätt och jag höll mig hela dagen.
Jag och mami gick fort till the city och började shoppingen. Dock hittade jag nästan ingenting på förmiddagen.
Men när jag kom till Monki i Nordstan, då small i plånboken vill jag lova. Handlade för många hundra i en av mina favoritbutiker. Det small mer och mer i plånboken, ju mer dagen gick. Och mer och mer kom jag med i garderoben.
Vi var tvugna att byta hotell, till ett lite mindre bra men helt okej.
Vi åkte senare till Liseberg och åkte lite. Och vann choklad, ni skulle bara veta. En 2 kg Toblerone och 2 kg Geisha.
Vi spelade två gånger och vann två gånger, det var rätt roligt faktiskt.
Vi åkte hem, trötta och nöjda över dagen.
Vaknade ganska tidigt på söndagmorronen också. Vi åkte även då och shoppade ganska tidigt. Dock blev vi lite trötta och bestämde oss för att dra till bowlinghallen, där Linus spelade finalspel.
Linus åkte ur och vi åkte hem lite senare. Men rätt mycket mer saker än vad vi hade åkt dit med.
Jag hittade en avslutningsklänning som jag älskar, väldigt nöjd med den. Ser fram emot att ha på mig den.

Idag har jag varit väldigt trött och tror att jag kanske kommer bli sjuk. Men, jag haft det väldigt bra i Göteborg.

Amanda

Kommentarer
Postat av: fatima

vilken fin bild. :)

2009-05-21 @ 15:18:21
URL: http://staticmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0