Torsdag





Bilderna är tagna igår. Tycker taggbilden är lite cool. Idag får ni ingen outfit. Jag har inge batteri i kameran och det var ändå en ganska tråkig outfit.

Jag trodde att vi skulle få en stor sol på himlen idag. Dock blev det inte som jag hade trott, snarare tvärtom.
Det var 5 grader när jag vaknade och jag tror inte tempraturen har höjds under dagen heller. Tråkigt, jag som hade förväntat sol och varmt väder, eftersom det var så fint väder igår. Jag tjatar om så tråkiga saker hela tiden.
Det var iallfall iskallt när jag skulle cykla hem, jeansjacka var ingen hitt precis. Hade hellre tagit på mig vinterjackan.
Det märks att det är i slutet av terminen, lektionerna blir allt slappare och det blir allt mindre gjort. Att se på film och spela ganska meningslösa  spel har numer blivit en vana för oss. Det är skönt.
Eftersom vi knappt har några seriösa lektioner, så borde jag ha mer energi till läxor, istället gör jag något annat och har verkligen ingen alls lust till att plugga. Fast, jag har aldrig varit så duktig på att läsa på. Jag klarar mig igenom sakerna ändå.
Fast idag, då satte jag mig med läxorna när jag kom hem. Jag var helt ensam i huset och det är så mycket lättare då.
Så nu är matten gjord och jag har också hunnit med att läsa i en väldigt intressant bok.
Emma Igelströms kamp mot hennes bulumi. Den är bra och man kan aldrig sluta läsa om hennes tvångstankar och otroliga vilja. Jag är just nu i slutet av boken och inte fören nu har hon slutat kalla sig själv Fet, Ful och Äcklig.
Hon var absolut inte alla dessa ord, hon vann EM när hon var 14 år och var allt annat än tjock.
Läs boken, jag lovar att ni kommer fastna.
Nu ska jag deppa över att jag aldrig kan ha marginalerna i bowling på min sida. Jag bli så sur och tröstade mig med terminens jobbigaste pass. Enligt mig då. Jag var så trött och tog verkligen i. Då var det jobbigt, nu är det skönt.
Det blir också lite läsning i boken och spanskaglosor. Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0