Våren, kom.

Om två timmar står jag uppe på bowlingansatsen & koncenterar mig. Jag ska spela bra.
Jag ska spela bra för att göra mamma glad. Jag ska spela bra för att tycka om mig själv, vara stolt & jag ska spela bra för att VINNA finalen. Hur svårt kan det vara? Det kan man fråga sig, men jag vet att vi kan .
Jag sov till halv tio. Som alla andra söndagar är jag fruktansvärt lat på morgonen. Dricker kaffe & latar mig framför datorn.
Jag älskar det & söndagar är den bästa vilodagen, helt klart.
Jag måste bara skriva att jag hatar snö. Jag hatar inte snö i december, januari & februari.
Men i mars, då hatar jag den. Varför ska det snöa nu?
Jag vill ha vår & sommar.
Vår är så skönt, som förra året. Då värmen var framme redan i april & i början av maj satt jag i bikini & solade hela dagarna.
April var en bra månad, jag började med shorts & allt var så skönt.
Nu är det mars. Mars ska vara en påbörjan av våren. Men det snöar.
Det är ju bra. Jättebra.
Men nu ska jag försöka något bra i snön också.
Om solen är framme & det är snö, så blir man mycket brunare än om det inte skulle vara snö.
För solen tar ju mer mot snön. Så om solen sticker fram bland molnen, då kan jag vara nöjd.
Nu ser man snarare ut som ett lik. Jag iallafall. Riktigt blek.
Jag skulle vilja vara som mormor & mamma, de som aldrig bli så där riktigt bleka.
När de är vinterbleka är det samma som när jag är brun på sommaren.
Tänk att endel ska ha det så bra.
Om ni har tur, får ni se lite bilder från bowlingen ikväll.





En bild på en tulpan, för det får mig att tänka på våren & en anan bild på mig & Julia, för då var det vår & jag var lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0