Onormal?

Jag har funderat över en sak. Jag har gjort det ett tag, men har inte kunnat få ut det i ord. Har väldigt svårt för detta med att skriva ner saker. (kanske låter konstigt eftersom jag skriver mycket & väldigt långa inlägg). Men det tar ett tag ändå innan jag bestämmer mig för att faktiskt skriver ner det.
Såhär är det iallafall.
Ständigt hör man någon säga "du är ju inte normal". Jag blir frustrerad över att höra det.
Vem bestämmer vad som är normalt? Är det normalt att vara blond, med blåa ögon, smal, lång? Rolig, pratglad & söt?
Vem säger att det är normalt att vara det? Varför kan det inte vara normalt att vara tjock, kort, mörkhårig med en leverfläck på näsa? Eller varför inte ha ett blått & ett brunt öga? Varför kan inte det vara normalt?
Är det normalt att vara en Svensson?
Det finns inget egentligen som är normalt & onormalt. Jag måste säga att det orden är mer än löjligt & jag blir verkligen sur när jag hör någon säga att man inte är normal.
Det är fruktansvärt (starkt ord det blev) löjligt att säga så.
Vad är då normalt egentligen? Ingen kan svara på det. Jag själv tycker inte det borde finnas ett ord som heter normalt, eftersom det inte finns någon mening med det orden.  Ingen mening alls faktiskt.
Jag vet inte om jag är normal. Jag vill isåfall inte vara normal. Kanske menas normal att "Att nästan alla är så" eller att en "vanlig människa" är så. Äsch.
Vilket fult ord. Jag ska sluta säga normal.
Heller vill jag vara onormal. Jag vill inte vara som alla andra. Därför ska jag färga mig platinablont med spygröna slingor.
& operera in en näsa till.
Usch vad omogen jag lät där. Jag är en onormal människa, som inte vill vara som alla andra. Så detdär med en näsa till passar mig utmärkt.
Sista gången jag skriver normal för denna gång.
Nu ska jag se på Halv åtta & Familjen Annorlunda. & äta TACOhej smörgås.
Det var en finurligt ord. Inte jag som har kommit på namnet utan Pålle har gjort det.
Mycket finurligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0