Hockey

Hockeyn igår var spännande och kul. Jag tycker inte om att sitta framför tvn och se på hockey, jag har inget intresse alls för det. Jag hade inte så mycket koll heller hur det har gått för Färjestad. Det jag visste var att de hade vunnit alla semifinaler och om de vann den kommande matchen så gick de till Final.
När vi hade anlänt till arenan var inte förväntningarna på topp när vi hade hittat våra sittplatser.
Vi satt precis ovanför motståndarlagets avbytarbås. Och jag tyckte inte man såg alls bra till en början.
Men när matchen hade börjat, då ändrade jag mig snabbt.. Platserna var inte så dåliga, de var faktiskt väldigt bra.
Skellefteå ledde med 2-0. Så det var inte alls kul, men det ändrades snabbt och det stod 2-2.
Så det blev förlängning. Första förlängningen hände ingenting, så då fick vi vänta 20 minuter tills nästa period skulle börja. Vilket var drygt, klockan var halv elva och jag var trött. Jag brukar ha sovit ett bra tag då i vanliga fall.
Efter 2 minuter blev det 3-2 till Färjestad! Alla ställde sig upp och klappade. Jag var glad över att de hade kommit till final och över att vi skulle få åka hem.
Måste bara säga vilken enorm folkfest det är att vara på hockey. Färjestad är nog endel männsikors allt.
Alla skriker när någon i Färjestad blir utvisad och buar när Skellefteå får mål. Alla skrattar och klappar när Färjestad gör mål. Man sjunger hejarvisor och nästan alla är glada när man befinner sig i Löfbergs lila arena.
Det är en sån extrem känsla när Färjestad får mål.
Helst plötsligt blev jag intresserad av hockey och tycker det är hur kul som helst.
Men inte är det lika kul att sitta i soffan och titta. Nejnej.
Längtan till min varma säng var enorm. Men jag som trodde att det skulle ta relativt fort hade fel.
Bilkön var lång och det gick så sakta så sakta. Jag somnade snabbt och vips så var vi hemma.
Jag bumsade snabbt i säng efter en lång och spännande dag.
Nu får ni några av de bilderna vi tog.

 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0