Tystlåten

Tv blev det. Familjen annurlunda.
Jag tror jag har skrivit om den förrut. Jag tycker det är så coolt. Att klara av tio ungar. Åh, vad jag tycker om de människorna.
De är coola. Herregud, tänk er, de har ett helt dagis hemma. Coolt, ja!
Någon frågade här om dagen, vilka bloggar jag själv läser.
Jag läser ganska många. Endel bara kikar jag på, som en engångföreteelse eller nått.
Men några tjejers bloggar är jag helt såld av. De kan jag bara läsa, läsa & läsa.
En av de bloggar är Ellinorak. Herrejisses vilket tjej!
Allt hon skriver om är bra. Allt hon tar i blir perfekt. Är det inte konstigt att några människor ska få allt, alla talanger som finns?
Att de kan sjunga, dansa, måla, fotografera, sy, rida & skriva helt amazing!
Jag menar, alla kan inte sjunga, det är något man får. Något ödet eller nått annat har bestämt.
Det ska man vara tacksam att få. Jag fick verkligen inte ödet på min sida. Jag föddes som inte pratare.
Jag ska berätta en hemlighet för er. Jag kunde inte prata när jag var liten. Jag kunde bara säga alla vokaler.
Jag var alltid tyst & ingen hörde vad jag sa. Tänk er att 19 bokstäver av 28 kunde jag inte!
Jag fick specialhjälp av min dagisfröken & åkte till Karlstad stup i kvarten för hjälp.
Jag har svårt att fatta detta, att jag inte kunde prata. Nu pratar jag hela tiden & ibland orkar jag inte höra på mig själv.
Jag kom ihåg hur jag fick gå bort från alla barn på dagis för att öva att prata. Det var jobbigt.
Jag levde inom tystnad. Bara min familj & släkt kunde höra vad jag sa. Vi har det inspelat på band.
Det är jobbigt att höra på. Jag var verkligen SKITdålig på att prata.
Just det, bloggar var jag inne på.
Det finns även många här i tby som jag gillar. Jag tycker om tex  Dontgo, alskamer& leonaa.
Nu fick ni veta det.

Nu ska jag dra tror jag.
Godnatt!





Kommentarer
Postat av: Julia

Kul att du gillar min blogg :)

Jag gillar din blogg grymt mkt!

2009-02-24 @ 18:10:16
URL: http://dontgo.blogg.se/
Postat av: ida

Jätte roligt att höra att någon gillar ens blogg :)

jag diggar din med :P

2009-02-27 @ 20:20:58
URL: http://alskamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0