Tönt

Jag sitter ensam hos Ida i Sunne. Hon är i skolan & kommer hem om en timme eller något.
Vad annat kan jag göra än att blogga? Jag har gjort nudlar. De blev inte lyckade.
Mer behöver jag inte säga. Jag skäms, hur dålig är jag på att laga mat?
Överkokta nudlar. Mums.
Ida & Simon har ju nyss köpt hus här i Rottneros. Jag har bara varit här en gång förut.
Men det är jättefint, men jag hittar ingenting. Bra de.
Nu vill jag bara att min kära syster ska komma. Vi ska ut & gå & äta en semla.
Det är ju bra att vi ska ut & gå först iallafall. Ha-ha.

Imorgon ska jag äntligen få shoppa, vad jag har tjatat om det. Men äntligen, ska jag få fylla på garderoben inför våren är ju inte fel. Jag ska satsa på ett par stentvättade jeans, en stor väska, stora tröjor, blommiga blusar. Sjalar, söta skor & oversize tröjor. Detta är dock bara vad jag vill ha. Plånboken ska räcka till Stockholm också.
Jag kommer säkert få snåla.
Jag lyssnar på The way I are. Tycker den låten är cool. Lila cool som Timberland själv är.
Fast No air är en beroendeframkallande låt. Jag tycker om den låten, så känslosam. Nästan så jag kan sitta & gråta över den. Varför ska jag alltid vara så känslosam. Jag gråter för allt, iallafall allt som handlar om kärlek. Om någon har blivit kär i en annan. Gud så hemskt. Jag skulle inte klara av det. Inte om någon har varit otrogen mot mig heller.
Jag skulle inte klara av tanken på att han skulle riskera allt som vi hade byggt upp.
Att på EN sekund har man rivit allt. Att man har förstört allt. Usch. Att han har valt en annan tjej framför mig.
Därför blir jag vädigt berörd av program, filmer, låtar & böcker. Framför en bok kan jag bara sitta & grina. I en bok finns alla ord, allt är så perfekt, alla orden beskriver på olika sätt.
Jag måste växa till mig. Måste bli mer mogen.
Nu skriver jag massa strunt igen.
Tack för alla fina ord jag fick om mitt inlägg jag skrev här om dagen .Fejk.
Det betyder mycket att veta att ni håller med & jag blir så glad av komplimanger. Vem blir inte?

Nu hoppas jag att Ida kommer snart.
Kanske blir mera inlägg senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0