Fejk

Jag är trött. Jag sitter med en kopp varm mjölk & deppar. Jag deppar inte för att jag är deppig. Men jag deppar för andra är deppiga. Det blev många depp i den meningen.
Jag tycker inte man ska säga till en person att man älskar henne eller honom om man har känt varandra i en månad eller två om man har blivit nykär eller om man bara säger det till en kändis.
Hatar när små ungar eller någon annan i ungdomen skriver Jag älskar dig Brad Pitt, du betyder mest för mig." eller " Jag älskar dig mest i hela världen, du är världens bästa pojkvän, ska aldrig lämna dig"
Jag tycker det är omoget. Varför tex, bli kär i en kändis? Vad är det för mening med det?
Man är inte kär i en kändis, en normal människa blir inte kär i en kändis man aldrig har sett? En människa man inte vet någonting om. Bara utseende & hur man är framför kamerorna. Det kan personligheten vara fejk.
Man kan säga "jag älskar dig" Men då ska det vara på riktigt, då ska man älska den personen över hela sitt hjärta. Man ska verkligen älska den. Inte bara gilla, utan älska.
Därför tycker jag inte att man ska skriva till en kompis man har haft i en månad att man älskar den.
Det är så mycket man inte vet om just den personen man säger det till. Så mycket man inte vet om sig själv.

Man kanske bara säger de tre orden för att vara snäll, för att göra att det personen känner sig älskad, fast i själva verket är hatad. Inte älskad av någon. Man blir glad över att höra jag älskar dig. Men hur glad blir man om man får veta att de är oäkta.
Jag fick ett meddelande i somras. Det stod " Jag älskar dig Amanda. Du är världens bästa flickvän & du betyder så mycket. & att aldrig kommer sluta älska mig.  & att han dör om det tar slut." Blablabla
Vet ni vad det ironiska i det hela är?
Att ca tre dagar efter gjorde han slut. HAN gjorde slut.
Han som skulle dö om det tog slut mellan oss. Han som inte hade något liv om inte jag fanns.
Allt det där överdrivna, allt det där som jag tog åt mig & kunde gråta till sömns för att jag var så glad. Att jag verkligen var älskad av någon. Att jag hade någon som kunde göra allt för mig.
Det var inte riktigt. Han lever, han dog inte.
& han gjorde samma JÄVLA sak en gång till. En gång till med min kompis, en kompis jag stöttar nu, eftersom jag vet hur jävligt det är.
Nu är jag till hälften hel igen. Men det har tagit länge. Länge att förstå att allt han sa var oäkta. Fejk.
Jag är kompis med honom nu. Men när jag är med honom, är det något i luften. Inte om det var före.
Den vanliga visan.

Komplimanger man man ge. Men de ska vara äkta. Eller ge en för att vara snäll. Men säg inte till dig själv eller till personen du ger komplimangen till att den var oäkta.

& lek inte med de tre orden. Snälla.





Kommentarer
Postat av: emma

Svar:

tack så mycket, det värmer. :)

2009-02-22 @ 22:14:34
URL: http://sommarfreak.blogg.se/
Postat av: emma

svar:

okej!

tack så mycket :)

2009-02-23 @ 11:16:31
URL: http://sommarfreak.blogg.se/
Postat av: Mimmi

du skriver bra bruden :)

2009-02-23 @ 20:58:14
URL: http://heymimmi.blogg.se/
Postat av: Alexandra :)

Sjukt bra skrivet ! :)

Varje ord var helt ... sant !

2009-02-23 @ 23:16:36
URL: http://alexandraaeriksen.blogg.se/
Postat av: ida

Jövligt bra skrivet tjejen! : )

2009-02-25 @ 10:55:21
URL: http://alskamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0