Berörd.

Har sett på Du är vad du äter, som idag var mer om sitt inre. Att tänka, att kunna gå vidare & av att njuta av livet.
Sanna har varit missbrukare på alla olika slags sätt.
Hon har knarkat. Mått dåligt i 15 års tid.
Ändå har hon lyckas börja om, kunna skaffa ett nytt liv. Trots hennes förflutna. Starkt.
Man lever bara en gång. Det är iallafall det man tror.
Man tror att vi människor bara har ett liv. Då ska man ta vara på det, njuta. Det är därför jag blir så berörd av endel filmer eller böcker. När folk gör allt för att andra människor ska må bra. Tänk att man kan älska någon så mycket att man hellre själv skulle ta sitt liv.
Ja, gud ni. Jag kan verkligen sitta och gråta av en film.
Australia, Gladiator, Titanic och flera till.
Berörd.
Jag blir berörd lätt. Av att se filmer. Är inte det konstigt? Att man kan sitta och gråta av en film, som bara är påhittad. Som bara är skådespeleri. Som egentligen inte har någonting med själva livet att göra. Konstigt var det ja.
Att folk kan spela, spela ledsna, övergivna & allt detta som hör till. Stor eloge till dom. Som får mig att bli berörd, för jag har märkt att efter jag gråtit mår jag bättre.

Leonardo DiCaprio och Kate Winslet ska spela en film tillsammans igen. Jag blev varm i kroppen då jag trodde det skulle bli en Titanic 2. Vet dock inte vad den skulle handla om eftersom Jack dör i filmen.
Jag googlade och fick veta att de ska spela en film som heter - Revolutionary road.
Jag kommer nog verkligen bli berörd av den filmen.
Berörd var detta inläggs ord.
Ibland vet jag inte vad som händer med mig. Jag bara måste skriva ner vad jag tänker. Och det blir ju inte korta inlägg precis.

Nu ska jag bli berörd igen av unfaithful . Också en bra film.
Ni har fått ett x antal filmtips genom att läsa bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0