Tänka&drömma?

Godmorgon söndag. Och februari. Ja gud. Idag är det 1februari. Vart tog januari vägen? Dagarna bara blåste förbi. Ja, tiden går hela tiden.
Söndagar är min latdag. Jag sitter i pyjamas i flera timmar, dricker kaffe flera gånger om. Sitter vid datorn, läser de bloggar jag inte hinner läsa på vardagarna. Jag följer ett par varje dag. Men alla jag vill läsa hinner jag bara inte med. Och det är mina söndagar till för. Men söndagar är också till för promenader. Jag älskar söndagspromenader med mamma. Oftast blir det en promenad mitt på dagen.
Jag har kikat lite på mitt resultat i bowlingen igår. Jag skäms. Jag har inte spelat så dåligt på många matcher nu.
Det var i min hemmahall & jag spelar så dåligt. Usch.
Bowling är en individuell men också en lagsport. Man ska peppa varandra inom laget, men också spela bra själv.
Mkt svårt om ni frågar mig. Det är lätt att bli för besatt av sitt eget spel. Men om man inte spelar bra, spelar man ju inte bra för laget heller? Precis som jag inte gjorde igår. Fy.
Igår vann jag 50 kronor på en trisslott också, som pappa hade köpt. Så jag gick 50kr + igår, medan pappa gick 40 kr -. haha.
Det gjorde min dag igår iaf.
Nej, nu vill jag att det ska hända något i mitt liv. Jag vill testa mig själv. Jag vill se vad jag klarar av. Kanske simma till Thailand eller ngt. Nej, då kanske jag blir uppäten av hajar. Gå till lofoten då? Kanske inte heller den bästa idén.
Men när jag blir 15 ska jag iaf åka på språkresa. Ska spara varje krona. Jag vill på äventyr!
Söndagar är också till för att tänka, drömma och fantisera. Ja, det lyckas jag då med iaf.



Johanna, ska du med på äventyr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0