Future

Har nyss sett färdigt på let's dance. Har inget annat för mig på kvällarna, så det blir att sitta framför tv:n hela kvällarna. Men det har inte mig emot.
Jag satt och fundera förut. Vad vill jag bli när jag blir stor. Barn mening det blev. Det låter så fjantigt.
- Amanda, vad vill du bli när du blir stor, jag ska bli hästskötare.
Nej, förlåt. Tycker bara det låter så löjligt.
Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir STOR. Jag har inget bättre uttryck.
Jag har alltid velat bli frisör. Fixa, färga & klippa folk. Alltid varit min dröm, har alltid tyckt att frisörer är så fina, de har alltid fina kläder & fina hår. Kanske inte så konstigt? Men jag älskar att gå in i en salong. Och älskar oftast att gå ut ur en salong också.
Men helt plötsligt är jag osäker. Har min dröm ändras sig? Kanske det var en falsk dröm?
Nu vill jag bli fotograf. Men samtidigt florist, samtidigt som doktor är lite smickrande. Doktor kommer aldrig att bli till en verklighet. Herregud, hur skulle det gå till?
Så höga betyg skulle ta mig 10 år att läsa upp.
Så doktor är bara en tanke, en tanke som aldrig kommer uppfyllas. Men hur skönt skulle det inte vara att rädda liv, men och ena sidan, mista liv.
Fotograf, kan man tycka det är kul i hela sin arbetskarriär? Tveksamt.
Men det jag verkligen skulle vilja just nu. Är reseledare. Hur kul skulle inte det vara? Jag älskar sol, bad och allt som hör till. Men ändå få jobba med männsikor. Jag har blivit helt besatt av arbetet, geom " Semestersvenskar" Jag gillar programmet grymt mycket.
Men då måste man vara bra på språk, kanske ingen omöjlighet. Jag ska satsa på det. Allt jag gör i Fryken & gymnasiet kan avgöra min framtid. Det gäller att ta vara på tiden & lektionerna.
Imorgon vill jag bli något annat. Detta är bara det jag vill, kanske inte det jag borde eller ska bli. Det vet man aldrig.

Nu ska jag inte skriva mer.
Sängen väntar. Godnatt.




Nicole är grymt snygg i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0