Påskafton



Jag är inte den bästa bloggerskan just för tillfället. Men när man har besök känns det inte jättelockande att sitta och skriva blogg.
Jag har en stor mage. Jag har nyss ätit påskmat. Fy för den. Man äter sig alldeles för mätt och fast man är mätt äter man mer. Jag har också gett mig själv en utmaning. Jag äter inte kött. Igår åt jag inge kött, fast det var min favorit mat. Fläskfilè och potatis. Så det fick bli potatis och sallad. Idag har jag struntat i prinskorv och köttbullar. Istället åt jag sallad och kände mig rätt duktig. Jag ska se hur länge jag klarar mig. Egentligen älskar jag kött, men jag vill bara ge mig själv en utmaning och så tycker att det är dumt att äta kött. Alla tycker jag är knäpp och tror inte jag kommer klara det alls. Men nu ska jag bevisa de att jag kan klara mig utan kött.
Vädret idag har inte varit så dåligt. Solen är rätt uppskattad av mig. Jag och Julia har pressat och har hoppats på att bli lite bruna. Jag tror sannerligen inte att vi har lyckats. Så vi bestämde oss för att gå till Torsby. Hyrde film till ikväll, det fick bli Patrik 1,5. Filmen lät rolig. Så det fick bli den.
Jag och Julia tog en promenad med kameran. Ni får säkert se bilder när kameran är laddad och bilderna är i datorn.

Nu ska jag nog gå och titta på när de andra äter påskägg, som är gjorda av löss. Mums. Jag tror jag avstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0