2008- ska man skratta eller gråta?

Nu är det dags för mig att säga hejdå till 2008, inte många timmar.
Vet inte om jag ska vara glad att det snart är slut på det, eller om jag ska vara ledsen, anledningen till att jag inte vet de är för att året har varken varit bra eller dåligt. Det har hänt mig saker - bra & dåliga ännu en gång.
Man kan ju aldrig gå plus med ngt, utan man måste båda få plus och minus om ni fattar vad jag menar.
Jag har skaffat nya söta vänner som jag är väldigt glad över.
Jag har kommit på att promenader är det bästa som finns om man behöver tänka.
Jag har lärt mig att aldrig lita på ngn man inte känner till 100%. Vilket gör att jag är väldigt osäker och rädd för att berätta saker för folk.
Jag har förlorat en mkt nära kompis.  Egentligen finns hon kvar, men icke. inte hos mig och det är ju de som betyder ngt.
Jag ser upp till mina syskon mkt mer nu.
Jag skulle kunna skriva plus och minus saker hela kvällen.

Ngn som har betytt otroligt mkt för mig detta år är Johanna. Mi älskade kompis. Hon har hjälpt mig med mkt. Jag har försökt att hjälpt henne med det jag kan.
Ngt mer som också har betytt mkt är mamma. Har kunnat prata med henne på ett annat sätt detta år än andra år.

Jag var just tänkt att skriva gott nytt år och tack för mig när jag kom och tänka på en av det största sakerna som har hänt.
Jag slutade den 30 elevsskolan till en 450 elevsskola. Man kan också uttrycka sig så här, jag gick från Sörmark till Frykenskolan. Det var spännande. Ett stort kliv upp för Amanda Carle.
Jag har förändras, jag var en tjej som inte vågade säga så mkt, vågade inte ta kontakt med nytt folk. Var aldrit ute och gick långpromenader. Mkt har hänt somsagt.
Nu, när en termin har gått märker jag att mkt har hänt med mig. Jag är faktiskt en annars tjej.
Nu älskar jag att ta långpromenader, älskar att möta nya människor, jag vågar säga en hel del bara jag är på det humöret, nu sitter jag tillochmed med i elevrådsstyrelsen i skolan, vilker har stärk mitt självförtroende rejält.

Så, tack för mig. Och framförallt Gott nytt år!
Får också hälsa välkommen till 2009.

Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0