Kvällstrams

Som ni vet så är jag nöjd med livet som det är nu, fram och tillbaka och hit och dit. Får tjusningen av två helt olika liv när jag har det såhär. Men det är klart jag funderar på vart fan jag ska stabilisera mig någon gång här i livet. För det vill jag ju givetvis, ha ett ställe som jag säger hemma till. Jag vrider och vänder på det där, skulle faktiskt kunna tänka mig lite olika ställen att bo på. Jag är glad att jag fann mig själv lite under det senaste året, förra året hetssökte jag jobb i hela Sverige, var vilsen och ville varken jobba i Norge eller Torsby. Så sökte jobb precis överallt, fick några napp men är otroligt glad för att jag lugnade ner mig lite. Tror egentligen inte det handlar om vart jag befinner mig, så länge jag har folk i närheten som finns där. 

Kongsvinger var ju inte heller optimalt först, se på mig nu. Här på landet skulle jag kunna bo, Norge överlag funkar. Torsby funkar, Karlstad funkar. Överallt funkar egentligen. Jag är flexibel sådär och har egentligen ingen som helst plan om någonting. Som vissa människor som man hör "när jag blir äldre ska jag ha ett rött liter hus med grön dörr, vita knutar, bo i Rådom och ha tre katter, en vit en grå och en spräcklig, samt ett köksbord i trä". Jahapp tänker jag då, ikväll har jag lust på tacos. Ungefär där ligger jag, tänker så långt i framtiden. Jag har alltid kört på den teorin att så länge den funkar nu, så funkar det. Trivs jag med det som det är nu, så ja då fortsätter jag så. Tröttnar jag, ja då byter jag. Men någon gång lär jag kanske stabilisera mig lite, men det tar vi när jag är 30 eller nått. Jag har ju det perfekta unglivet egentligen. Helt klart. Bara jag är glad så är jag nöjd. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0