oviktig dynga



Jag är ingen morgonmänniska, det har jag fått svar på under de senaste tre dagarna då jag har gått upp klockan 06.00. Jag blir pissförbannad varje gång klockan ringer och känner att jag skulle kunna drämma till den som rör mig på morgonen, om de väcker mig för tidigt vill säga. Jag älskar människor som vågar vara sig själva och skiter i vad andra tycker. Nog för att vi bor i en liten skvallerby där det inte är okej att sticka ut, men de som vågar det är de bästa människorna jag vet. Jag skulle inte klara en dag utan läppsyl och smörgås. För det är det bästa jag vet. Jag är ofta trött. Jätteofta men trots det kan jag inte sova innan 00.00. Jag vet inte vad kärlek är, har alltid upplevt fel sidor av kärlek och det har varit piss. Tills nu, då jag ser allting på ett sånt speciellt sätt och det är därför jag känner det jag känner. För det är annorlunda, varmt och fint. Allting påminner om h, musik jag hör, filmer och serier jag ser, böcker jag läser och rabatter jag rensar.. okej skämta.
Jag älskar att lyssna på radio, speciellt de klassiska rix fm och mix megapol för av det blir jag konstigt nog glad och pigg. Jag filosoferar mycket och ofta om saker och ting. Gärna när jag är ute och går eller innan jag ska sova. Jag tänker på vad mina barn ska heta, vad jag ska ha för frisyr dagen därpå, vad som är godast - chokladdoppade jordgubbar eller vanliga, om jag ska spara alla kvitton jag får under en månad och sen räkna ut summan eller kanske om det är finast med ljusrosa eller vita liljor på sitt bröllop.
Jag brukar vakna varje natt ungefär vid 03.00 tiden, då brukar jag traska upp i morgonrock och göra havregrynsgröt eller ta en nattmacka för det är också det bästa jag vet. Inte havregrynsgröten då, men det äter jag bara för att känna mig nyttig.
Om jag äter bullar eller bröd så blir min mage större än om jag vore gravid i femte månaden eller nått. Kolhydrater suger för min mage. Nu är jag givetvis jättetrött så nu ska jag sova, intressant text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0