Fotodag

Trots att jag försov mig imorse blev dagen bra. Jag möttes av solen. Jag blir så glad när jag ser solen.
Jag hann dock inte med någon frukost och mitt hår såg förjävligt ut. Trots allt detta blev jag glad och min dag kunde faktiskt inte ha varit bättre.
Jag möttes i skolan av en inställd mattelektion. Jag blev både glad och lite besviken. Eftersom matte är mer eller mindre mitt favoritämne. Jag tyckte det kunde vara någon annan inställd lektion. Vem som helst men inte matte.
Lite typiskt. Men jag & tjejerna gick till caféterian och Lisa bjöd mig på smörgås. Caféterians smörgåsar slår alla. Jag kan inte begripa vad det är som är så speciellt med dom, men inga smörgåsar är lika goda som dom.
Nästa lektion slapp jag också. Det var styrelsemöte. Jag tycker det är ganska kul att sitta och diskutera saker.
Jag är dock ganska tystlåten på möterna. Jag har inte så mycket vettigt att komma med.
Men jag blir nog bättre snart. Allt är så otroligt nytt för mig. Jag hade inte en aning om vad en Justerare var.
Det kommer nog med tiden förmodligen.
Solen lyste på mitt bleka ansikte och när jag gick hem fick jag vårkänslor, på riktigt.
Nu går tiden allt snabbare och tiden efter påsklovet kommer gå jättefort.
Innan påsklovet är det Danspalatset i skolan. Det ser jag fram emot. Vi dansar även på idrotten.
Igår dansade vi Jenka. Hur kul som helst. Nästan alla älskar att dansa, fast inte så många vågar att erkänna det.
Det är lite tråkigt. Men man märker att de flesta skrattar & skojar.
Så alla ser nog fram emot dansveckan.
Jag gick ut och tog lite bilder när jag kom hem. Jag tog mammas objektiv 55-200 och satte på min kamera.
Objektivet kan man inte använda till närbilder. Man blir lite beroende av ett lite mindre objektiv när man ska ta outfit- bilder eller närbilder på tex. blommor..
Men mammas objektiv är toppen för utebilder och på landskap.
Sen kom Ida. Mamma, jag & Ida tog systemkamrorna på en solpromenad.
Vi fick endel bra bilder. Jag blir helt till mig när jag är ute, med människor jag tycker om, när solen är framme och värmer och när jag får fota. Jag kan inte må bättre.
Vi gick iallafall en promenad. Sen blev det en kaffefika och sen åkte Ida hem.
Imorgon är det studiedag. Jag ska sitta uppe länge idag. Ska försöka fixa lite på designen.
Tycker inte om den. Så ska försöka fixa den.
Imorgon ska jag fota med mamma om vädret blir bra. Ida kommer hit också.




Gillar framför allt bilden på Ida. Den har så snygga färger och ljuset är perfekt.
Hoppas ni gillar bilderna.
Nu ska jag se på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0