Movietime

Igår var det tisdag. Jag orkade inte skriva, eller jag hann inte.
Ida var här & vi var till kyrkogården & såg på bio. Män som hatar kvinnor.
Emma hade rätt. Filmen var riktigt bra. Verkligen en film som ska ses.
Mamma, Ida & pappa hade läst boken. Så jag trodde att jag inte skulle fatta någonting. Men fel jag hade.
Man behöver absolut inte se filmen efter att man har sett läst boken.
Jag kommer att göra tvärtom. Ska läsa boken nu.
Filmen handlade om ett mord på en ung flicka. Som mördades 1964.
Ingen har kunnat löst det. Men så anliter farbrorn till flickan en journalist.
Som försöker med fallet. Det handlar också om en flicka.
Som är väldigt intelligent.
Filmen är iallafall väldigt bra. Ni borde se den.

Idag har solen varit framme & jag har varit glad. Klassen har varit glad. Allt har varit bra.
Fast det är onsdag. Jag & Johanna gjorde godaste maten på hemkunskapen. Mums.
Jag gick ut & gick med mamma förut. Gick en timme. Jag vill vara ute hela dagarna. Kan man inte få vara ledig för det?
Man borde inte behöva ta en ledighetslapp, utan det ska höra till skolan. När det är sol ute ska man få vara LEDIG.
Det skulle varit perfekt.
Promenaden kändes kort. När man tänker hur lång väg man ska gå bli vägen dubbelt så lång, men om man däremot inte tänker på hur långt man ska gå, utan bara går. Då flyger tiden iväg. Imorgon får det bli en promenad.
Slutar två. Då har jag tid till det. Ska laga mat imorgon också. Ska bjuda familjen på fisk.
Ska tvinga i mamma & Linus.
Matteläxan är gjord också. Jag har varit så duktig idag. Känns väldigt bra med glada dagar.



Ansiktsmask, hårinpackning & Chic kan inte bli bättre. Hår inpackning måstes göra för att jag ska kunna blondera mig i slutet av månaden, ansiktsmask är bra för porera & gör så hyn ser fräschare ut. & Chic för jag gillar att få inspiration där ifrån. En mycket bra tidning.
Ikväll har jag ingen planerat mer än tv.
Ska läsa hela kvällen. Ska ju somsagt börja läsa män som hatar kvinnor. Ska bli intressant.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har läst sin Chic i smyg.. He he :)

2009-03-11 @ 20:25:19
URL: http://leonaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0