2009

Nu ni har ett nytt år påbörjats, och jag säger 2010 i all ära. Men, 2009 var ett bra år. Så nu ska jag ge er en kort årsresumè.



Januari; Jag tyckte min nya systemkamera var underbar och jag märkte snabbt att det skulle bli ett stort intresse. Ett annat intresse som dök fram var kläder, jag kunde sitta och avguda plaggen ifrån Nelly i flera timmar. Januari var en ganska vanlig månad, inget mer jag minns.



Februari; Mina blogginlägg blev allt längre och jag skrev en text efter text. Det bara rann bokstäver och jag kan tycka texterna var väldigt dåliga och onödiga, men jag kan också känna att det var bra att jag skrev dom. Som jag kan gå tillbaka och läsa och fundera. För det var så jag kände då. Jag hade även min första tjejkväll med mina nu, bästa. Den kommer jag aldrig glömma.



Mars; Snön försvann och det blev ett underbart vårväder. Mitt intresse för mode, hår och skönhet växte ännu mer. Jag åkte på en tripp till Stockholm med bästa Vickan. Vi såg på musical, vi shoppade, möljde i vårat egna hotellrum. Min mamma köpte även Nikon D90, vilket jag tyckte grymt mycket om.



April; April var en mycket fin månad. Jag fotade Sofia och Johanna. Jag lärde mig endel efter det. Och det bästa, att min kära vän Julia kom och hälsade på. Vi hade ett par fartfyllda dagar, med mycket fotande, skratt och mys.



Maj; Maj erbjöd en massa roliga saker, värme som en grej. Vi tog en tripp till Göteborg, jag kom hem med en massa kläder och en massa choklad. Jag fyllde även åt, det var en härlig månad. Att sommaren började komma var också en härlig känsla.



Juni; Vi fick sommarlov, vilket var otroligt skönt. En blöt skolavslutning blev det, jag bar min vita volangklänning och klackar för första gången. Vilket gjorde mig 8 cm längre längre. Jag började att fota människor och jag älskade den. Photoshop och jag blev ganska bra vänner också. Och jag sa tack och hej till min dåvarande klass. Som skulle splittras.



Juli; Det var systers födelsedag, vilket firades. Jag njöt av sommarlovet och de ynka soltimmarna vi fick. Jag var även med brudarna endel. Kameran var en bra vän även då, mycket färger och härliga minnen.



Augusti; Jag och Linette var ute och fotade, reslutatet blev mycket bra. Jag testade även att bygga en minnustudio, vilket var intressant och även där blev resultatet toppen. Skolan började även, jag tog mina gamla minnen ifrån min förra klass med mig och började en helt ny och rolig klass. Som jag är otroligt glad för, utan mina E tjejer vet jag inte vad jag skulle göra.



September; Och så kom hösten, löven bytte färg och tempraturen sjönk. Jag fotade endel under september, för det bjöds på endel fina dagar med solsken. Skolan flöt på och jag trivdes grymt bra i klassen.



Oktober; Nu blev det helt plötsligt väldigt grått och trist. Jag hade en toppenkväll med tjejerna på bilden. Vi skrattade, myste med film och godis. Jag blev mer och mer modig att leka med photoshop. Jag gick ut och fotade en morgon, resultatet? Himla nöjd, bilden ovanför ett exempel.



November; Det blev ännu tristare med allt, man ville ha december, snö och jullov. Det blev ett 20 årskalas också, brorsan blev en stor pojk. I slutet av månaden hade jag världens roligaste kväll med Fia och Emma. Åh, säger jag. Jag har aldrig skrattat så mycket som den kvällen, herregud.



December; Åh, december. Årets finaste månad. Jag blir alldeles varm när jag tänker på denna månad. Den har varit otroligt bra. Jag har kommit så nära Emma och Fia, vi har haft en massa mysdagar och kvällar tillsammans. Vi har spenderat hur många timmar på fiket tillsammans med muffins och latte. Jag har varit glad varje dag, aldrig ett bekymmer. Tack och lov för det. Jag har haft en jättefin jul, tillsammans med familjen. Jag har tillbringat många timmar i bowlinghallen, där en av Sveriges största tävling har spelats.
Jag hade ett toppen nyår, firade in det nya året med de bästa som finns. Nu i slutet har jag även varit fast i sms världen. Vilket jag kan vara hur länge som helst, för jag blir så varm av det. Jag hoppas det fortsätter så och att det blir något av det.

Med detta extremt långa inlägg vill jag tacka 2009 för ett bra år. Nu vill jag att 2010 ska bli ännu bättre! ♥




Kommentarer
Postat av: E M M A

Svar: tusen tack! :D

& desamma. :)



Jag gillar bilderna i headern, speciellt den översta vänstra, sjukt vad fin den va!

2010-01-02 @ 18:50:48
URL: http://eexx.blogg.se/
Postat av: I D A :)

sv. vad kul att du tycker det! :)

2010-01-02 @ 19:11:41
URL: http://aelfs.blogg.se/
Postat av: Fia

och fler timmar på fiket ska det bli! :) <3

2010-01-02 @ 21:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0