💎

Vet ni vad vi alla mĂ„ste bli bĂ€ttre pĂ„? Att vara nöjda, att vara stolta, att strĂ€cka pĂ„ sig, att inte ta sĂ„ jĂ€kla mycket onödigt skit, att bara vara med mĂ€nniskor som lyfter istĂ€llet för att drar ner. 

vi alla har vĂ€l varit dĂ€r nĂ€r man hamnar i ett förhĂ„llande dĂ€r man dag efter dag bara tappar mer och mer av sig sjĂ€lv. Man mĂ€rker det inte under den tiden, utan man hĂ„ller bara huvudet högt och fortsĂ€tter. Man varken lyssnar eller ser det alla andra ser och hör. Man slutar helt enkelt att göra det, för att man vill sĂ„ jĂ€kla gĂ€rna. Man vill ge allt och man Ă€r Ă€ven villig att göra det. Men dĂ€r, pĂ„ den vĂ€gen, det Ă€r dĂ„ man förlorar sig sjĂ€lv. NĂ€r man bara ger och aldrig nĂ„gonsin fĂ„r nĂ„gonting tillbaka. Bara rent logiskt tĂ€nkande, sĂ„ Ă€r det klart att man tinar bort, nĂ€r man alltid ger en del av sig sjĂ€lv men det finns aldrig nĂ„gon som lappar ihop den delen. 

Jag Ă€r sĂ„ jĂ€kla trött pĂ„ att inte kĂ€nna mig bra nog. Att alltid kĂ€nna att jag behöver lĂ€gga i en högre vĂ€xel Ă€n vad jag egentligen har orken till. Jag vill aldrig vara med nĂ„gon mer som trycker ner mig och fĂ„r mig att bli den vĂ€rsta av mig sjĂ€lv istĂ€llet för att lyfta mig och fĂ„r fram den bĂ€sta av just mig sjĂ€lv. 
Och vet ni vad? I sĂ„na förhĂ„llande dĂ€r man inte kĂ€nner sig bra nog, dĂ€r ska man inte lĂ€gga i nĂ„gon högre vĂ€xel. För det Ă€r inte vĂ€rt det. För kĂ€rlek funkar inte sĂ„, kĂ€rlek Ă€r inte sĂ„. Det Ă€r ingen kĂ€rlek. Och det Ă€r precis det som motiverar mig nĂ€r det Ă€r som jobbigast. Att det Ă€r lika bra, för det Ă€r Ă€ndĂ„ inte sĂ„ det ska vara. Och det Ă€r dĂ€r min favoritmening kommer fram i bilden igen. "Man ska inte nöja sig med nĂ„got annat Ă€n det bĂ€sta". Nej, man ska verkligen verkligen verkligen inte det. För man Ă€r sĂ„ vĂ€rd det bĂ€sta. Alla dagar, hela Ă„ret. Även jag. Och Ă€ven du. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

AlltsÄ ja <3

2014-09-02 @ 23:52:11
URL: http://thesimplegirl.blogg.se
Postat av: norling

Behövde verkligen detta <3

2014-09-03 @ 09:18:11

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0