ibland faller inte allt på plats

- följ alltid ditt hjärta, så ska du se att allt löser sig. 

Jag gör ofta det, följer mitt hjärta för det finns ju en och annan anledning varför man känner som man känner. Men jag blir inge klokare av det och det är väl kanske också är det som är meningen? Att det hjärtat säger kanske inte alltid är klokare, än det som ens tankar och övriga delar av kroppen säger. Men ibland behöver man kanske inte vara klok, ibland kanske man måste göra det som får en att känna sig lycklig och glad just nu. För det där hänger nämligen inte ihop, det där med att vara klok och vara lycklig, inte i varje fall. Inte i mitt fall. 
För allt säger nej, allt pekar mot nej även jag säger många gånger nej, men ändå tar mitt Ja över. 

För ett år sen var jag totalt trasig, jag visste att det blir bra, såren läker igen, jag kommer byggas upp och jag kommer klättra ifrån botten till toppen, för det gör man ju. Man klättrar. Och det gjorde jag, även fast det tog sin tid att hitta styrkan och tryggheten för att kunna ta de där stegen. Men jag gjorde det. Men sår, det fick jag. Och de har inte läkt igen än, jag är fortfarande livrädd för allt som har med kärlek att göra. Men såren har även hjälpt mig, jag står här och nu och är jag lycklig idag, så tackar jag för det, även om jag kanske inte är det nästa månad, så är jag ändå det Nu. Och det är där hjärtat och klokheten skiljer sig från varandra. 

För ibland är det viktigast att verkligen vara lycklig och glad och det tar över allt annat, även om det är så himla fel någonstans. För de går inte alltid hand i hand den där Mister klokhet och fröken hjärta. Även fast det vore så mycket enklare. 

Så "lyssna till ditt hjärta så löser sig allt" kanske är bullshit och en stor fet klyscha, men just nu är det bara så jävla rätt för mig, även fast det inte löser allt. För jag har hittat någon och något som läker de sår jag har, gör allt färggladare, bättre och gör mig starkare och lyckligare och just nu, är just det, det enda jag behöver. 

Kommentarer
Postat av: EMMA FUCKING RICHTER

TACK FÖR DET INLÄGGET MANDIIIIS DET DÄR FICK MIG ATT ÄLSKA DIG YTTERLIGARE LITE TILL// DIN BJÖRN GUSTAFSSON… (Mena Robert)

2014-01-18 @ 00:14:42
Postat av: Anonym

har saknat dina texter!

2014-01-18 @ 11:51:26
Postat av: amanda

<3<3!

2014-01-20 @ 16:46:32
URL: http://aepplepaj.blogg.se
Postat av: Johanna

♥ Teddy!

2014-01-21 @ 18:37:53
URL: http://johannamaya.blogg.se
Postat av: ällen

<3!

2014-01-21 @ 20:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0