2014 ✨

Gjorde du något du inte under 2014 som du aldrig har gjort förut? 
Ja, jag tog studenten. Jag startade eget företag, jag började jobba i Norge och jag har börjat att bli mer självständig och klarar av ensamheten. Vilket jag aldrig har gjort förut. 

Genomdrev du en stor förändring? 
Som jag skrev nyss, jag startade eget företag och blev vuxen. På många olika sätt och vis. Jag flyttade hem ifrån Karlstad också, herregud jag har nästan glömt att jag har bott där. 


Blev någon du känner mamma eller pappa under 2014? 
Nej men min bästa vän blev gravid och ska ha barn i maj. Och det gör mig varm i hela kroppen. 

Bästa filmen 2014? 
Kollar sällan på nya filmer så vettefan, kollar bara om gamla hela tiden av någon jävla anledning.


Vilket datum 2014 kommer du alltid att minnas?
12 juni, då jag tog studenten. 1 juli då jag började jobba i Norge och 18 augusti då jag gjorde min första arbetsdag i mitt egna företag. 15 maj också, när jag och Olle åkte till Kreta. 

Vilka länder besökte du 2014? 
Haha ja Norge ett antal gånger. Och Kreta som sagt. Vilket var en av mina bästa resor, jävlar i havet vad bra jag hade det. 





Hände det något tråkigt under året? 
Ja givetvis. Så är det ju alltid, men nu kan jag nästan inte komma på någonting tråkigt som har hänt. Blev singel, men det var väl inte bara tråkigt. Har haft det grymt bra sen den dagen också. Så nej, det är väl inte så tråkigt nu i efterhand, men då gjorde det ont såklart. 

Fanns det någonting som har gjort dig väldigt glad? 

Ja, jag har kommit mina vänner ännu lite närmare. Jag har nog aldrig umgåtts med dom så mycket som jag har gjort iår. Vi har gjort så mycket roligt det här året, helt stört att jag har dom i mitt liv. Så många och så bra. 

Platser i Sverige du besökte? Jaaa inte vet jag, i somras var jag i strömstad med Erica vilket också var huuur bra som helst, var i Ullared som alla andra år, har väl hälsat på Mammi i Stockholm och nej, inga andra roliga ställen tror jag. 




Saknar du någonting från 2014 som du vill ha 2015? 
Inte vad jag kan komma på nu, det har varit ett sånt himla bra år och nu när jag tänker på det, så kan det nog vara det bästa året någonsin. Vad jag har växt och vad mycket jag har gjort, herregud. Jag vill ha 2015 lika bra som 2014 helt enkelt. Plus en resa till Thailand också. 

Vad önskar du att du hade gjort mer? 
Ingenting, är väldigt nöjd som sagt. 

Vad önskar du att du hade gjort mindre? 
Älta, det är jag expert på. Och vara ledsen för saker som inte är värt att bry sig om. Men tillslut orkar man inte det, så då slutar man med det och se på fan, man blir så mycket gladare. 

Har du varit kär under 2014? 
Ja jo, det har jag. Och det var fint men nu tycker jag det är skönt att inte vara det, haha. 

Vad var din största framgång? 
Att jag har drivit mig själv till där jag är idag. 

Var du gladare iår än du har varit tidigare år? 
Gladare! Så mycket gladare för jag har så mycket mer saker att vara glad för nu. Och nu när jag har insett det så blir jag gladare. Jag orkar inte vara ledsen helt enkelt, försöker finna mig i det jag jag nu, istället för att grina för det som jag en gång hade eller inte har alls. Onödig skitenergi. 

Har du träffat några nya människor? 
Massa! Jag har fått många nya kompisar, såna som man aldrig kommer släppa. Bland annat några arbetskamrater i Norge, Emma min kollega i Sverige och Nathalie. Och det är jag jäkligt glad för. 

Största misstaget? 
Har inga såna ;) 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat ute skulle jag tro. Men det är ju totalt värt det, älskar mat. Haha

Har du ändrat din vardag under 2014? 
Ja men jämt lite. Slutat skolan, börjat jobba, fått in rutin på träning och sånt där. Lärt mig att äta regelbundet, duktigt. 

Bästa människorna 2014?
Min familj, Erica, Fia, Emma och resten av mina vänner. 

Vad gjorde du på din födelsedag? 
Firade hemma hos min syster med Erica, Olle och familjen. Sen på kvällen kom mina vänner hem och vi gick ut och festade. En perfekt födelsedag med andra ord. 

Vem saknade du? 
Mamma. Det är jobbigt ibland att ha sin mamma så långt bort. Att inte bara spontant kunna åka och hälsa på, eller kunna prata med henne varenda dag och sånt där. Men tycker ändå det går bra, blir ju roligare att ses när man väl ses på så sätt. 

Vad är du mest stolt över? 
Mig själv hihihu. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Försöka bli ännu lite bättre på att trivas med mig själv och kunna slappna av. Jag behöver alltid ha någonting att göra och det är slitsamt. 

Har du gjort något utseendemässigt? 
Ja färgat mig och tatuerat mig, klippt av mig håret några gånger, rakat av mig håret i nacken, tagit ännu mera hål i öronen, töjt örat haha, badass jag har blivit. 


Har du trivits med dig själv? 
Ja verkligen, iallafall nu i slutet av det här året. 

Vad kommer du sakna från 2014? 
Det händer väl inge drastiskt över en natt, så jag tror inte jag kommer sakna någonting. 

Dina planer för 2015?
Må lika bra som jag gör nu och resten av mina hemlighetsplaner får ni inte veta än. Ska ro dom i land först. 

Vad vill du säga till dig och till andra? 
Ha glöd i er, det går om man vill och man kan bara man har viljan. Försöka att släppa ångesten eller jobba med den, alla är värda att må bra och vara stolta över sig själva. Thats it. 

Jag har haft ett sånt jäkla år så herregud. Det är ibland bra att göra såna här saker så man får tänka efter och uppskatta allt som har hänt. Det gör jag nu iaf. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0