Tips från coachen

Det här med helblonderade hår, no no no no. För det första, ser ni inte hur det ser ut? Okej ska inte vara såå hård kanske, men speciellt hemmablonderade hår. Snälla söta rara flickor, OM ni ska blondera håret hemma, vilket ni absolut inte ska, men iaf - gör det i hätta åtminstonde!
 
Jag tänker dock inte predika om att ni ska gå till frisören och färga er hela tiden, för jag förstår er, det är dyrt och det är betydligt mer "värt" att slänga i en färg hemma. Men köp iaf färgen hos frisören, please. Det är nämligen så att såna coopfärger innehåller en massa skit, som t.ex. ammoniak vilket ni kanske hör inte är speciellt jättebra för håret.
 
Sen så har jag hört tusen gånger, "men jag köpte bara en toning så det är inte så svårt att gå tillbaka till ljus". Jooooo, det är det. För coopfärger är alltid färg, även om det står Toning så är det en lättfärg vilket är som en färg och sitter därför kvar i håret. Alltid. Tills det antingen växer ut, eller ni bleker bort vilket är skitsvårt.
 
Hmm har jag några mer tips. Jo, är ni sugna på att färga er röd? Ja det är jättesnyggt verkligen, vill själv ha det. Men de röda pigmenten sitter så in i. Det krävs en hel del för att få bort dom, så tänk er för innan ni färgar er röd. För det är inte "bara" att slänga över en mörk färg sen. För då förstår ni, då sitter de röda pigmenten kvar under det mörka och wooeps så kommer dom fram igen när ni verkligen inte vill ha en liten gnutta rött i. Så är det med det.
 
Och det här med produkter då. Ja det är samma sak där, det kostar som fan. Men, det är sååå värt det. Oljor, inpackningar, schampo, balsam, spray, saltvattenspray, mousse och blablabla. Ja det är svindyrt att ha allting, men man behöver faktiskt inte ha allting, men jag rekommenderar att köpa någonting iaf, (hihi helst allt) men om ni inte vet vad som är mest värt, så säger jag oljaaaaa! Eller inpackning. Någonting som vårdar håret i vilket fall som helst. För det behövs också. Och värmeskydd! Som oftast finns i oljorna. Så vips! Där fick ni två flugor i en smäll.
 
Så det var allt från mig just nu. Japp, varsågoda.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0