2013, ett sånt jävla bra år.

Januari
 
Jag var nog fortfarande ganska bitter och jävligt ledsen över att jag hade blivit lämnad, men det gick bättre och bättre för varje dag. Jag och min dåvarande finisgranne började med bikinibootcamp, vi var så duktiga och jag mådde bra av att tävla med mig själv. Jag la nästan alla pengar på god, ekologisk (?!) mat. Och jag började sakta men säkert bli väldigt glad igen. Och det minns jag, var så förbannat jävla gött.
 
 
 
Februari
 

Jag fortsatte att äta fågelfrön, gå upp klockan sex på morgonen för att morgonpromenera, hur fan hitta jag motivationen till det? Jag mådde ännu lite bättre och var ännu lite gladare. Jag var ute på fest allt mer och mer och hade så jäkla kul med mina älskade vänner. Ja vad fan mer gjorde jag? Jo just det, jag åkte till stockholm och min älskade fia kom dit. 
 
 
 
Mars
 

Jag var som sagt i stockholm, bar mina solglasögon alldeles för mycket, hade fjärillar i magen, skrattade, mådde bra och var väldigt nöjd med att bo själv i min etta på norrstrand. Nöjd nöjd nöjd var jag. Jag kände mig nöjd med mig själv och trivdes liksom, så mars var väl en väldigt fin månad med andra ord. Hade mina karlstadtjejer här under påsk också, som var riktigt förbannat roligt.
 
 
 
April
 

Jag och fia fortsatte att vara ute en hel del, haha vi hade såna sjuka kvällar.  Det började på att bli varmt och man började att klä sig vårigare. Vi firade våran alldeles egna Emmis på hennes 18årsdag, vi var på fest i Oleby, jag träffade O för första gången här någon gång tror jag, det var en bra månad även det här.
 
 
 
Maj fina fina maj
 

Min favoritmånad helt klart! Maj var så himla fin, började med att fira in valborg hemma hos fia, var som vanligt dretkul vad jag minns. Jag fick veta att jag skulle bli moster och det var en sån extrem lycka. Herregud det går inte ens att förklara hur det kändes. Och hur det känns. Jag ballade ur totalt xD och färgade håret rosa, jag tyckte det var skitsnyggt och det var det tamejfan också. Och det roligaste av allt var ju att jag fyllde 18. Jag hade världens bästa dag med familjen och mina pinglor som firade mig så otroligt mycket, allt från amandaquiz till tårtkrig tills vi sen dansade hela natten på faktoriet och jag var lyckligare än någonsin.
Gjorde mina första tatueringar också. Mina älsklingar
 
 
 
 
 

Juni
 

Jag hade fortfarande galna fjärillar i magen som flög runt. Vi tog våran obligatoriska tripp till Ullared, jag började på att få ont i magen för att jag snart skulle flytta ut ur lägenheten, jag hade många fina kvällar vid Sirsjön, kramades, gjorde balfrisyrer och var stolt. Stolt över mina jobb såklart, det får man och för att sis hade världens finaste bebismage. Vi åkte till stockholm och hade några galna dygn på summerburst, aldrig haft så roligt tror jag, sjuk känsla det där. Stod och skrek och dansade i spöregn tillsammans med en miljard andra galna människor, gick vilse, skratta och ja.. Fantastisk helg iaf Sen blev det midsommar och den var också fin. Ja ännu en bra månad med andra ord.
 
 
 
 
 
Juli
 

Jag jobbade och jobbade och jobbade kändes det som, det var kul och förbannat jobbigt. Men på något sätt så hann jag med mycket ändå, även fast jag fick säga nej till Höljes, Bråvalla och allt sånt som jag egentligen ville på. Men skitsamma, duktig var jag och egentligen är jag värd en liten medalj. Någon?
Jag vann på bingo också, turkärring som jag är, jag var på Gyllene tider och så bokade vi resa till Bulgarien bara sådär, underbart. Tautuerade mig igen gjorde jag också. Busigt.
 
 
 
 

Augusti
 

Jag jobbade fortfarande mycket, men nu kunde jag då tamejfasen börja att räkna ner mina jobbdagar för snart skulle jag utomlands. Det hände nog inte så mycket tills vi satte oss på planet mot Bulgarien, den veckan alltså. Åååh. Vi solade ifrån 9 på morgonen till 5 på eftermiddagen, fröken Frykemo var rastlös, jag var nöjd och fia var lika kär i solen som jag var. Erica var mest koncentrerad på pistvakt och att få mycket saltvatten i håret så att det skulle blekas. Vi åt typ två maträtter på hela resan och hade förjävligt roligt på balkongen, vi bråkade med en taxichaufför och hade hjärtat i halsgropen några gånger, men ja, det var en grym resa.
Kräftskiva och annat mysmys fanns väl också med antar jag. Och skolan började och jag blev inneboende hos sofie och sofia. Ja, det var super.
 
 
 
 
 
 
September
 

hmm vad hände då? Jo, jag och pappsen flyttade. Det var marten och det har jag för mig var riktigt roligt, bra minne jag har, tur att jag kan gå tillbaka i bloggen och se vad jag gjorde. För ni trodde väl inte att jag minns allting såhär detaljerat? Nix. Jag var i Stockholm med olle också, två nätter på hotell, träffa mammi, shoppade och gick på gröna lund, jag var mycket mycket nöjd ska ni veta. Åkte kärlektunneln som var skittråkig och jag gjorde inget annat än att klaga på att det gick så äckligt sakta. Romantiker.
Den 12 september blev jag moster också, pinsamt om jag skulle skriva fel datum nu, men nej är rätt säker på det. Japp. Som sagt, obeskrivlig känsla, grät och skrek när telefonen ringde, åh herregud. min lilla prinsessa.
 
 
 
Oktober
 

Usch, sketen månad. Minns ingenting ifrån den här månaden, inte för jag har gjort det med någon annan månad heller för den delen, but still. Halloween var det iaf och jag var läskig. haha ja. Det var väl typ allt jag fick ut av att kolla igenom bloggarkivet under denna månad.
Nejdå, jag var hos mammi i stockholm, åh min fina mammi vad mysigt det var. Och så flyttade jag och fia in och blev sambos. Yes, det var det det och min älsklings iphone gick sönder och jag har fortfarande inte fått tillbaka den!!!!!!! skit telia.
 
 
 
November
 

Det var en bra månad det, jag gjorde många färgningar som faktiskt blev riktigt fina. Jag började få fullbokat på praktiken och ja, vad mer? Alicia är och var världens finaste bebis och jag hade höstlov, hmm vad gjorde jag då? Jag var på julmarknad minns jag. Ja, ni märker att jag börjar tröttna på det här va? Innehåller blir sakta men säkert extremt jävla skittråkigt. Ahja skitsamma.
 
 
December
 
åh kämpa kämpa kämpa amanda, snart klart. December är som vanligt en av mina favoritmånader, iår har jag dock haft mycket att tänka på, körkort och skit. Men den här månaden har varit grym ändå, har haft praktik hela månaden och jag har haft så jäkla mycket att göra där, vilket jag älskar. Jag klarade körkortet vilket var världens bästa känsla, helt på riktigt herregud. Min jul var fin och nu ser jag fram emot nyår och ett nytt år faktiskt. Gillar att börja om liksom, det är skönt. Fjantigt och klyschdrottningsnivå men det är skönt.
 
 
 
 
Så tack för ett bra år helt enkelt, det här tog mig inte mer än typ 40 år, men det är det värt och det är en tradition att skriva en sån här grej. Det här året har varit sjukt bra, jag har varit väldigt glad och har förändrats väldigt mycket, till det bättre såklart hehe. Illa vore det ju annars. Jag har växt helt enkelt och det har hänt så sjukt mycket roliga grejer. Har blivit myndig, har tagit körkort, blivit moster och trallalala ja ni hör ju själva vilket fantastiskt fint åt. Men nu ser jag som sagt fram emot ett nytt år, då jag blir ännu mera vuxen, skaffa jobb och sån skit. Ta några risker och flytta någonstans där jag får jobba med det jag verkligen ääääälskar. Så är det, sån tur har jag. Men först ska jag göra min sista termin i skolan, ta studenten och fortsätta vara lika löjligt jävla glad som jag har varit hela det här året. Nej först, först ska jag fira nyår i min nya nyårsklänning, ha roligt med en massa nya människor och skåla på torget i karlstad. Tack och hej. Nu har jag bloggat klart för det här året tycker jag, hih.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0