att åka tåg

Att åka tåg är någonting ganska speciellt, inte så roligt egentligen men just idag är det ganska roligt. För jag sitter och lyssnar på sjuåringar som pratar om hur en av dom har lånat sin mammas bh och snodde även hennes ögonskugga, fast hon verkligen inte fick. Hennes mamma blev arg. För hon var för liten för att ha smink. Förstår mammi, de är verkligen för små.
Tjejen bredvid mig snarkar och har en väldigt rolig sovställning, hänger framåt med huvudet sådär ni vet och så rycker hon till ibland med snabba rörelser. Jag tror hon kommer få nackspärr ikväll, det där ser inte alls bekvämt ut. Endel är duktiga och pluggar, ser inte alls roligt ut. Det tycker nog inte de heller.
Framför mig sitter en kille som har en alldeles för stor grov lös i käften, han kan inte ens skratta med sina vänner för då åker prillan ur. Sånt tycker inte jag är så värst attraktivt.
 
Och så sitter jag här, med datorn i knät, headset i öronen och en påse naturgodis bredvid mig som jag stoppar ner handen i titt som tätt. Det är ett irreterande ljud det där prasslet. Folk stör sig säkert på mig också, det skulle jag också göra om jag satt mittemot mig själv. Hatar prassel. Och nu känner jag att jag är väldigt dryg, så ska nog göra som flickan bredvid mig, få nackspärr. Natti.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0