måste våga tro

Ibland behöver alla en push i baken för att må lite bättre. Jag har en längre tid varit helt lost. Jag har inte tyckt att någonting har varit speciellt roligt och allt har varit som en pina att göra.
Jag har känt mig oduglig och hopplös och det har resulterat till att jag har utan att tänka på det, fallit in i en dvala. Det har varit kallt där, kallt och tråkigt. Och jag gillar varken att ha tråkigt eller att frysa, så det faktum att jag inte har trivts, är ju ganska självklart.

Jag vet inte vad det beror på, kanske för att året som jag lämnade bakom mig har varit det tungaste i mitt liv. Jag var inte värd att gå igenom allting som jag fick gå igenom det föregående året. Många tyckte det var svårt att veta hur de skulle bete sig, andra tyckte det var hårt att se mig fejkskratta. Jag själv, insåg nog inte hur jag själv egentligen mådde förens jag hamnade i Karlstad. Där jag fick tid, en massa tid att tänka. Och det var den där förbannade tiden som fick mig att falla in i någon slags verklighet som såg ut på ett sätt jag fasade för att leva i förut. Och jag vill fortfarande inte leva i en verklighet och en vardag som ser likadan ut varje dag.
Kanske beror det på att det har varit en grå och trist höst helt enkelt.

Men nu, plötsligt så känns allting så mycket mer hoppfullt. Jag fick den där pushen som jag behövde, inte en gång utan flera gånger. Och det är ju så skönt, att känna att allting blir mycket gladare. Jag har ju ingenting att klaga på right? Och jag har framförallt ingenting jag vill klaga på, för jag gör ju det jag verkligen vill nu.
Och jag gör det med de personerna jag vill göra det med.

Det var inte meningen att skriva en hel uppsats, men jag saknar liksom att skriva. Jag saknar liksom mig själv, så på något sätt måste jag hitta tillbaka och detta är väl en bra början tycker jag. Ja det tycker jag fan det.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

2012-01-30 @ 21:05:14
Postat av: Storasyster

Kram <3

2012-01-30 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0