det där med att flytta

Okej, detta med att flytta hemifrån när man är 16 år är nog det roligaste men också jobbigaste jag har gjort. Man är bara 16 år när man är 16 år och jag, jag känner mig som 43 år ibland. Maten lagar liksom inte till sig själv, råvarorna hamnar inte i kylskåpet utan att jag handlar, tvätten blir inte tvättat. Allt det där måste man göra.
Mitt råd till er alla som ska välja gymnasium nu, eller redan har gjort skitsamma. Snälla, flytta inte bara för att komma iväg från Torsby. Jag vet, det är skittråkigt här men det finns så mycket fördelar med det också.
Och det är så mycket fördelar med att ha mamma och pappa hos sig varje dag.

Det är givetvis skitspännande att flytta och ta hand om sig själv, men det kan man göra när man blir äldre. Däremot om det finns en linje någon annanstans som ni brinner för, som ni verkligen verkligen vill in på. Då är det liksom skillnad, då råder jag er istället för att flytta.Ta den chansen att bli det ni vill bli. 
Skitsamma, tycker bara att den där teorin om att flytta enbart för flyttens skull är otroligt dumt faktiskt.
Gött vi säger så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0