2012

Januari

Året började med slappa sköna dagar med henrik efter ett roligt nyår med vänner.. Att bo hemifrån var svårt och jobbigt många gånger, jag längtade bara bort till något annat. Jag hade många sköna dagar med emma och johanna i karlstad och det gjorde att jag ändå ville vara där. Och min dåvarande älskade sambo camilla givetvis!
 

Februari
 

Jag besökte Vickan på Lillerud. Jag älskade helgerna i torsby tillsammans med henrik, vi tog någon skotertur och tittade på en hejdundrans mycket Gossip Girl. Hade en bra Allahjärtansdag och ja, henrik henrik henrik. Det var mitt liv. 
 
 
Mars
 
Fick svar på att jag hade en ganska kraftig blodbrist vilken var ganska så tydligt eftersom jag sov mestadels av mina dagar. Våren började smyga sig fram och det gjorde mig lite piggare. Var på endel hockey och började trivas med mig själv lite med. Började även med håruppsättningar i skolan vilket jag levde för! Åh så roligt.
 
 
April
 
Bakade Macarones och var lycklig. Solen kom på besök och det var underbart. Var fortfarande väldigt kär och väldigt trött. Henrik fick stå ut med en skittråkig amanda. Umgicks lite med Julia och övade på hennes balfrisyr. Skitroligt! Vi hade en grymt rolig fest hos petter också, jävlar vad jag skratta. Skrattade jävligt mycket med camilla också, hade så kul!
 
 
Maj
 
Maj sköna maj. Det började med typ sol och bad hemma hos emma med klassen. Det var så overkligt varmt och allt var så overkligt skönt. Fyllde år, hade det supermysigt med henrik. Hade picknick i sköna gröna karlstad med olivia. Började älska karlstad. Och jag och henrik fick nyckeln till vår lägenhet och vi var i extas.. Haha.
 
 
Juni
 
Fick en ullaredsresa av sis, så vi åkte dit, handlade en massa roligt till lägenhet. Var glad och lycklig. Badade och picknickade med H i karlstad. Åt jordgubbar och myste. Hade min första klippmodell i skolan och sen fick jag sommarlov! Kommer inte ihåg min sommar, vad fasen gjorde jag? Vet inte.
 
 
 
Juli
 
Jag åkte till kusten med ems, det var underbart. Vi hade ett skönt häng hemma hos mig i karlstad, sen drog vi vidare till putte i parken, riktigt rolig och händelserik kväll. Jag och henrik började få i ordning i lägenheten, målade köksbord, softade. Sen var vi ute på sjön i stort sett varje dag och det var så äckligt härligt. Juli var en bra månad.
 
 
Augusti
 
Började inge vidare, var arg och ledsen. Jag jobbade och jobbade, började 05.00 på morgonen. Vi var fortfarande ute på sjön all the time. Det var härligt helt enkelt. Sen börja skolan och jag och henrik blev sambos på riktigt. Skolan var skitrolig verkligen och jag kände äntligen, att allt liksom känns så jävla bra.
 
 
September
 
Åkte till stockholm med sis, Lady Gaga och shopping väntade. Konserten var hur grymt som helst och jag och sis hade det jättemysigt hos mammi. Just det, mammi flyttade till stockholm också. Och jag hade praktik i torsby i tre veckor, så jävla roliga dagar! Mârten var galen och jag var galen som klippte av mig håret. Blev kär i Chuck Bass.
 
 
 
 
Oktober
 
Tillbaka till karlstaden och skolan. Trivdes fortfarande med tillvaron på alla sätt. Lägenheten blev äntligen helt klar och jag var som ett barn på julafton över det. Skulle fixas med allt och köpas småskit. Mamma kom och hälsade på och jag och broder åkte även till henne för några dagar. Riktigt jävla nice. H började jobba i torsby och jag blev ensam allt mer, ja.. Hade även en sån sjukt rolig kväll hemma hos fia, vet inte riktigt vad som hände. Kul var det iallafall.
 
 
 
 
November
 
Fyfan för november. Så sjukt tråkig och grå månad. Var på halloweenfest, var skitläskig fyfasen. Min älskade Elise kom även och det var skitkul! Det var ändå en bra november för att vara november. Jag började julpynta redan då, köpte julgran, tomtar, gardiner och all sån skit. Och det bästa! Vi var och tittade på breaking dawn, åhhååhhåå. Behöver inte säga något mer...Jo, jag bokade även biljetter till summerburst med mina två pinglor.
 
 
December
 
ingen bra månad. absolut ingen bra månad. och det vet ni ju varför. Hela året har varit mitt och henriks år. Vi har delat allt och haft det så fint. Men nu är det slut på det. Och jag ser helt enkelt fram emot ett nytt år, en ny start liksom. Det går liksom inte att stanna på samma ställe något mer, jag måste framåt och just nu mår jag så jävla bra mot jag har gjort. Jag mår bra för att jag har insett det, jag mår bra för jag ser saker på ett annat sätt, jag mår bra för att jag känner mig stark nog att faktiskt gå vidare. Så det kanske blev ett bra slut ändå. 2012, du har rockat! 2013, se till att rocka ännu mer. Fint. Vi säger så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är grym Amanda!

2012-12-29 @ 14:13:12
URL: http://thesimplegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0