vi slår på stort, fyfablarns vad jag är lycklig







Idag har jag varit jätteflummig, ja det har jag. Vet inte varför, kanske för jag vaknade upp på den enda platsen jag vill vakna upp på. Eller kanske för att imorgon gör jag min sista jobbdag på kyrkogården alltså inge mera skitgöra. Eller kanske för solen skiner och jag har haft en otroligt rolig eftermiddag med erica. Kanske för att allting är så ljust nu. Eller kanske för det är midsommar på fredag och jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska vara. Kanske för att jag har världens bästa vänner och en massa roliga människor runt omkring mig. Eller för att jag har slutat binda upp mig med en person och skiter i alla andra, för det är bara dumt när det finns hundratals fina människor man kan ha runt sig istället. Eller för att jag ska plocka blommor imorgon och göra midsommarkransar med Norling och Erica. Det är somrigt och gulligt. Eller kanske för att jag för första gången i mitt sextonåriga långa liv har fjärilar i magen, som livnär sig på en doft som får mig att ständigt gå runt att le.

Kanske en blandning av allt, kanske bara för att jag är där vi allihopa vill vara. Kanske kanske kanskeeeeee nu ska jag ta en nybakad vaniljbulle med hela kardimummisar och sätta mig ute i slortröja och trosor och läsa solo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0