hur jag lockar mitt hår, steg för steg

Varsågod Barhammar och de andra som undrar hur fasiken jag får till mina slarviga lockar. Enkelt, här får ni en enkel beskrivning steg för steg. Jag är så snäll.



1. Använd en plattång med rundad kant, viktigt viktigt! Men först, spraya hela håret med en värmeskyddande spray, som jag förövrigt suger på att använda.



2. Jag lockar alltid håret runt ansiktet, då vinklar jag plattången bort från mig. Och drar samtidigt plattången neråt som jag lockar, vilket gör att det inte blir lika mycket korkskruvsform. Så håll aldrig kvar plattången på samma ställe utan rör den sakta neråt samtidigt som du vinklar den runt hårslingan.
Släpp försiktigt plattången och skruva sen till lockarna som du vill ha dom.



3. När du har gjort några lockar lite här och var, så skaka loss. Vilket får lockarna att bli mer slarviga. Och inte så puttinutti perfekta.



4. Man känner själv hur mycket lockar man vill ha, jag brukar dock inte ha så mycket. Men gillar slarviga sådana.
Sen tar jag en fixgelè och formar till lockarna och sen spraya. Klart! Går i bästa fall på fem minuter.
Men det viktigaste, när du gör lockarna runt omkring ansiktet, vinlka plattången mot dig. Då faller dom såhär fint.


Haha, detta var jag duktig på. Hoppas ni förstår, annars får ni väl skriva att jag ska ge er en bättre guide. Huhu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0