Snack om julen

Snart är det verkligen jul. Det är lite svårt för mig, detta med julen. Jag älskar allting som handlar med julen, men det jag har älskat mest är det samhörigheten man känner på julafton. Kärlek till familjen.
Och det gnager i mig hela tiden och det påminner mig extra mycket under denna tiden att vi är splittrade. För julen är ju familjens högtid. Men vi måste på något sätt ta oss i kragen och göra det bästa av det vi har och inte noja över det vi inte har.
Så iår ska jag ha en bra jul, jag ska fira den på så många ställen så man behöver mer än en hand att räkna med.
Men det gör liksom ingenting, för jag ska bara tänka på att må bra hela tiden och nå den samhörigheten som jag längtar efter.
För jag älskar egentligen julen och jag är inte värd något annat än en bra och kärleksfull jul, trots omständigheterna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0