Dag 5 - vad jag inte klarar mig utan

Let's go then. Jag kan inte bara skriva om en sak, för det finns så många saker jag inte klarar mig utan. Men någonting jag verkligen behöver är tid för mig själv. Jag älskar att vara ensam hemma, då får jag tid för mig själv. Jag får tid att tänka. Jag behöver den där ensamtiden, varenda liten minut. Ibland leder mitt tänkande till en förvirrad Amanda, jag blir näst intill galen att bara tänka och tänka. Men på något sätt, skulle jag aldrig kunna ta de beslut jag tar om jag inte får tänka ut, vad som är bäst för just mig. Visst, jag behöver andras råd och blabla, men jag gör oftast det som jag själv tycker är bäst. Jag är en helt normal förvirrad och vilsen tonåring helt enkelt.
Mycket händer runt omkring mig, mycket jag inte vill och mycket jag blir glad av. That's it.
Sen klarar jag mig inte utan någon slags bekräftelse. Jag behöver fina ord och uppmärksamhet tyvärr, för att känna mig okej. För att känna att jag duger. Det är inget jag är stolt över, men så är det.
Jag behöver ta promenader för inte känna mig tjock och ful. Också jättelöjligt, men jättesant.
Jag behöver lussekatter på helgerna för att njuta lite extra. Jag behöver en massa tuggsaker för att orka med att plugga och jag behöver en mysfaktor som är väldigt hög för att slappna av på riktigt.
Jag behöver vara hos min mammi nästan varje kväll för att öppna upp mig och bara vara precis som jag är, jag saknar henne för mycket. Hon är bra på att lyssna min mamma och hon vet det mesta om mig och mitt liv. Och det är jag väldigtväldigt glad över.
Jag behöver låsa in mig i mitt rum ibland och gråta, för att kunna bli stark igen.



och nu behöver jag varm oboy för att bli söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0