dag 3 - finaste ögonblicket/händelsen jag har varit med om

okej, nu blev det ganska svårt, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna välja ett ögonblick. Så hmm, låt mig tänka.
Något i kärleksväg vet jag inte. När man ser på filmer så är allt så uberromantiskt med levande ljus, rosenblad, solnedgångar och fina viskningar i örat. Något sånt har jag inte varit med om. Men jag har varit med om något ganska fint, som inte är något liknande som i kärleksfilmerna men däremot något fint i det vanliga Amanda Carle livet. Ett mörkt rum, simpel inredning, fyra tända ljus. Ett chokladljus som gjorde att det doftade kladdkakssmet i hela rummet men också en blandning av en gnutta vaniljsocker.
Det var ingen solnedgång på långa vägar, men istället för en solnedgång var det en tv igång. Med Kungarna av Tylösand i bilden, ja jag vet att det nog var det finaste programmet vi kunde ha valt. Hehe.
Och istället för rosenbland var det kvistar på golvet, kvistar som hängde med in i mitt rum när mitt sällskap kom in genom mitt fönster eftersom det var alldeles för pinsamt att gå in genom ytterdörren. Pappa var ju nämligen där. Men någonting som jag fick var några mjuka ord i mitt öra. Och värme. Och jag fick lukta på hans doft som var pojkparfym. Jag fick höra de djupa andetagen. Och allt sånt som inte betyder någonting för någon annan än mig själv.
Och kanske låter det inte alls fint, inte alls mysigt eller kärleksfullt. Men det är nog den enda gången i mitt liv som jag har känt mig speciell. Och att jag är på just den bästa platsen i hela världen, just då. I mitt rum med en person, som just då var väldigt bra.
Sen gick det ju som det gick, men ett fint ögonblick fick jag iallafall. Och det är jag ganska glad för, om jag tänker efter. Vilket jag gjorde just precis nu, tack vare min lilla julkalendergrejs.


Kommentarer
Postat av: Arnevanja

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2011-03-04 @ 07:29:45
URL: http://arnevanja.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0