dag 20 - en vanlig dag för just mig.

Jag ställer klockan på 05.03 exakt, jag tänker "åh, vad förbannat skönt, två timmar kvar". Sen ställer jag mobilen på en timme senare och sen ytterligare en timme. Klockan tjugo över sju går jag upp, eller nej 07.18. Sen, sminkar jag mig, sotar lite och öser på med glitter, tar eyeliner och mascara. Sen fixar jag håret, oftast plattar det rejält. Sen går jag upp dom för dom få trappstegen jag har till köket, för att ta en kaffekopp.
Njuter av kaffekoppen samtidigt som jag tittar mig i spegeln. Då är klockan ungefär 07.35. Dom sista 25 minuterna lägger jag mig i sängen och sover.. Hur skönt som helst.
Okej nu missade jag en grej, jag tar givetvis på mig kläder innan jag går till skolan. Det blir oftast i mitt mörka rum vilket resulterar att jag har mina strumpor upp&ner och bak&fram alldeles för ofta.
Sen är det skola i alldeles för många timmar, spanska, äckelno, mattefnatte, lite so, smörgåslunch, kaffehåltimme och en och annan daim. När jag inte har daimförbud vill säga.
Efter en äckligt lång skoldag drar jag och Fia och först äter korv i baugette på OK. Den smakar givetvis ljuvligt, för att den ska göra det ska man säga "lite vitlökssås" med betoning på lite. Annars blir allting väldigt väldigt fel.
Sen går vi mot byn, tittar lite i affärer, luktar på parfymer och driver med allt som går att driva med. Yepp.
Vi blir helt plötsligt väldigt hungriga igen, så vi går och äter kinamat och varje gång blir det samma rätt och samma dryck. Nämligen Pasta med kycklig och tum yun och ett glas vatten, eller nej det slutar alltid med att jag får gå och be om ett glas vatten till. Det är ganska starkt.
Vi äter hundratals polkagrisar och tittar på lyckokaka-lappen. Sen går vi hem, skiljs alltid på samma ställe. Säger hejdå och så strosar vi hem.
När jag väl är hemma tar jag mig en kaffekopp och vanligtvis sätter mig och bloggar. Skitkul I know.
Sen tittar jag på Förkväll och åker till mamma för ännu lite mera kaffe och mammi&dotter prat. Då är klockan ungefär åtta och jag åker hem till pappi igen. Där duschar jag, sätter på mig mjukiskläder och är ful. Strosar sen runt och gör ingenting, skriver sms och taggar helgen. Det gör jag i princip hela hela tiden.
Avslutar dagen med en apelsin, duntäcke, ett avsnitt av Andra avenyn och sist men absolut inte minst, my lovely säng. Sen sover jag min skönhetssömn i alldeles för få timmar innan klockan ringer igen. Toppen, då vet ni det.



Det var den dagen då jag kände mig så fruktansvärt jävla äcklig, så det går inte att beskriva med ord. Herra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0