Amanda är...

Vem är jag? Jag har ingen aning om vem jag är. Jag fruktar för att få en fråga om att beskriva mig själv. Hur ska jag kunna veta det? Jag har inte funderat på det, förrän här om dagen.
Jag menar, jag vet väl hur jag är mot kompisar, jag vet hur jag blir när jag blir arg & när jag blir glad. Men allt detta inuti mig. Hur jag ska beskriva mig själv?
Jag har alltid vara en sån som har gått min egen väg. Jag följer ingen annan. Det jag vill, det gör jag. Oftast.
Ibland hakar jag med andra, men det är sällan, jag menar inte att mitt val är rätt & att alla ska följa mitt val.
Men jag brukar att stå på mig. Brukar inte ge mig. Jag bryr mig inte om vad folk tycker om jag har högmidja byxor.
Flera i klassen påpekar det. Men klär jag mig för de? Klär jag mig för att de ska tycka det är snyggt? Nej, det gör jag inte.
Jag klär mig hur jag vill. Jag bryr mig inte om vad de säger, det finns ingen anledning att göra det.
Jag har endel saker jag inte tycker om också. En av de saker är att härma.
Att härma är en sak som jag verkligen inte tycker om. Kläder & sånt kan vara kul till ett visst stadium.
En t-shirt kan vara kul, med samma jeans, samma skor, samma hår, samma väska & altt detta kan få mig lite trött.
Vad är det för Idè att härma? Man ska hitta sin stil & man ska hitta vad man själv vill ha på sig & vad man själv vill skriva. Hur man vill att folk ska se en. Vill man att folk ska se en som ett modefreak eller som en mjukistjej.
Man måste hitta sin person.
Nu ska jag uttrycka mig rätt. Jag blir jättesur, besviken & lite förbannad när jag ser att folk kopierar mina texter.
De kopierar inte exakt samma, med samma ord, men texterna betyder samma. De skriver om samma saker. De kan inte komma på vad de själv ska skriva. Omoget. Jag har kämpat för att skriva detta. Jag har skrivit varje ord. Då vill jag väl inte att andra ska ta samma princip & ska skriva nästan exakt samma.
Det gör mig så arg. Jag förstår folk som polisanmäler personer som tar deras bilder, jag skulle kanske också göra det.
Man har tagit bilderna, man har tagit sig tid att ta bilden & man har tagit sig tid & använt sina egna ord när man har skrivit en text.
Jag kan tycka att om man frågar, då kan man få skriva en samma text med samma mening. Men allt handlar om att få tillstånd till att ta bilden eller att skriva samma text.
Vad arg jag låter. Jag är lite arg. Jag läste nyss en blogg, där det stod samma sak som jag hade skrivit.
Den bloggen är inte en av mina favoriter längre, jag blev väldigt besviken.
& det är inte en gång, det har varit mycket samma saker.
Men det kan ju också vara så att man vill förmedla samma saker, men jag blir ändå lite sur.
Man ska hitta sin grej, ingen idè att göra samma grej som någon annan. Man ska hitta sitt eget.
Om man har gjort det, fine!

Nu ska det inte bara vara massa negativa saker. Det finns massa saker jag gillar också.
Jag gillar mina kompisar. Man klarar inte av ett liv utan kompisar, jag gillar mmin familj & jag gillar mitt bowlinglag som vann en igår & oavgjort. Massa glädje i detta laget. Man blir glad av att höra skriket. & när vi tar varandra i händerna & skjuter iväg de uppåt.
En sak till jag gillar är att prata med Julia. Det är väldigt mycket glädje. Hon är så bra den tjejen, vi har mer minnen än många tror. & många tror att jag bara skriver att jag saknar henne sååå mycket, men jag gör verkligen det. Det är massa kärlek jag har till henne, så många minnen man har.
Jag har en enorm kärlek till kläder & hår. Bara en sån sak kan få mig att älska livet.
Jag tycker om att sätta på mig fina kläder & jag gillar att läsa modebloggar & allt sånt.
Vilken tjejig tjej jag är.
Kameran får mig att må bra. Jag är så glad att jag har tjänat ihop till den.
Kanske låter konstigt, men så är det.

Nu ska jag inte skriva mer, vilken läskigt långt inlägg det blev.
Jag sitter & ser på Vasaloppet samtidigt. Så det har tagit ett tag att skriva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är sjukt när folk härmar och tar av en. Usch. Klok är du också, jag var långt ifrån så där mogen när jag gick i sjuan. Fortsätt så :)

2009-03-01 @ 13:49:40
Postat av: Johanna

Givetvis var det från mig, he he.

2009-03-01 @ 13:50:05
URL: http://leonaa.blogg.se/
Postat av: Julia

Du är riktigt grym på att skriva!

2009-03-01 @ 17:15:28
URL: http://dontgo.blogg.se/
Postat av: Juliia!

Asså, jag är inne på din blogg varenda dag ;$

och blir nästan lite överlycklig när du skrivit.

Dina ord liksom förmedlar allt, som du sagt. Liksom du skriver verkligen ner som du känner, och tycker. Bra dedär! Men visst är det lågt att skriva av, håller med dig till 100 %

2009-03-01 @ 19:11:20
Postat av: sofia

Amanda, jag är förälskad i din blogg, helt såld.

2009-03-01 @ 22:41:27
URL: http://holdmeclose.blogg.se/
Postat av: Ida

Amanda, du är helt AMAZING på att skriva, och jag älskar sättet som du uttrycket dig på. Om du inte får MVG av Ulla i svenska vet jag inte vad! Det du skriver om, det får mig att fundera och jag vill också kunna lägga ut långa blogginlägg som får folk att just fundera och reflektera över det som jag precis har fått ur mig. Och jag måste tillägga att du är GRYMT snygg, och du har snygga kläder. No matther ! :) <3

2009-03-06 @ 23:01:36
URL: http://iidasomfaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0