Bloggtorka




Snödroppar är för mig ett vårtecken, att de kikar fram betyder att våren är påväg. Jag brukar titta på den bilden för att påminna mig själv att det snart är vår. Jag blir så deppig av snö och slask.
Den andra bilden tycker jag också är ganska cool. Det är en buske som jag log under. Lite krångligt att ta, men resultatet blev bra.
Just nu sitter jag och ser på Nyhetsmorgon som jag brukar göra på en söndagmorgon.
Prinsen är med i en intervju. Måste ju bara säga så söt han är. Och en väldigt kreaktiv. Han är designer och fotograf.
Att jobba som fotograf är säkert hur kul som helst. Fast jag tror inte att så många lever som det hela sitt liv.
Jag tror inte att man har ork, nya idèer och vilja att jobba som det i hela sitt liv. Det beror såklart på hur man är som person och vilket sorts fotograf man är. Om man är naturfotograf eller en fotograf som tar på tex modeller.
Om jag någon gång blir fotograf vill jag nog bli naturfotgraf. Men samtidigt som att fota människor är också hur kul som helst. Och det ska jag nog få göra idag eller någon annan dag.
Jag ska nämligen fota Johanna och förmodligen någon/några av hennes kompisar. Vill gärna hjälpa henne med hennes projekt. Då lär jag mig ju säkert mycket. Att finna ljus och att hitta rätt inställningar. Samtidigt som jag kan hjälpa till.
Det ska bli både kul och lärorikt.
Igår vid halv nio släckte vi alla lampor i ljuset. Dock ingen tv. Vi ville verkligen se Robinson. Men vi släckte vid åtta istället, så vi tjänade ihop tv tiden. Så vi hade släckta lampor i 1,5 h istället för 1.
Idag ska jag ta det lugnt, kanske fota Johanna, ta en promenad och gå på Friskis. Skönt ska det bli att träna.
Har ätit lite för mycket under helgen. Usch.

Jag har bloggtorka. Jag vill inte ha det. Det känns som jag skriver om samma sak varje dag. Bara vad jag gör och bara klagar på vädret. Ni får inget av det jag vill att ni ska få av min blogg.
Jag är också förvirrad över vad jag ska skriva om. Vet inte om jag ska skriva om kläder, foto, att ha bloggen som en dagbok eller ska jag skriva om vad jag tycker och tänker? Ska jag skriva mer långa texter eller ska jag skita i de långa texterna? De kanske blir för tråkiga, de kanske inte ens är bra. Men om jag bara skriver om vad jag har gjort under dagen blir ju det också väldigt tråkigt? En modeblogg kommer det nog aldrig bli, jag har ingen talang för kläder.
Jag tar bara på mig vad jag tycker är fint och skiter i vad alla andra tycker om mina kläder.
Endel bloggar som skriver meningfulla texter älskar jag att läsa. De som kan skriva.
Jag har ingen sån talang.
Just nu har jag bara samma sak hela tiden. Fotoblogg är inte heller någon bra idè. Jag är inte så bra på att fota och redigera. Iallafall inte än. Jag vill kunna fota bra och redigera bra. Jag vill också kunna inspirera folk över min blogg.
Men jag skriver så dåliga saker just nu. Trött på att ha bloggtorka. TRÖTT!

Ni kan väl kommentera vad ni tycker att jag ska skriva om? Snälla. Jag behöver hjälp.
Massa kommentarer och hjälp vill jag ha.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker din blogg är rolig att läsa som den är! Och det är skitkul att se bilder & givetvis höra dina egna tankar. En blogg ska vara personlig, annars är det ingen idé. Det tycker jag iaf. Att läsa om någon annans liv och tankar är intressant nog. Sen är ju allt modesnack så klart jättekul att läsa också :)

2009-03-29 @ 14:14:55
URL: http://leonaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Amanda, din blogg är något av det bästa jag läser och jag tycker den är toppen som den är! Du är grym på att både skriva texterna och att uttrycka dig så att man förstår. Jag bara älskar din blogg! Bloggen kan ju handla om allt möjligt, allt som du gillar att skriva om ;-) Din blogg är iallafall jättekul att läsa! <3

2009-03-30 @ 18:47:11
URL: http://holdmeclose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0