Ångesten är stor.

Idag har varit en sån dag, som man inte har orkat med någonting. Såna dagar brukar kallas söndagar för min del.
Söndagar, så man har ångest över att det är skola dagen därpå, söndagar som man har en hel vecka framför sig och söndagar som jag tror ingen har som favoritdag. Varför just ångesten kommer på söndagar, har jag egentligen inte en aning om. Man borde tycka om söndagar. Eftersom det är en ledig dag. Det är en av de två dagar man är lediga.
Man borde ta vara på den dagen, istället har man ångest. Jag har iallafall ångest.
Fast idag ha det varit större än vanligt. Den har gnagit sig igenom kroppen.
Veckorna bara rullar runt hela tiden. Man längtar efter helgerna ständigt. Och när helgen är slut, då vill man ha helg igen.
Det är samma sak varje gång. Konstig känsla jag har haft i kroppen idag.
Fast jag har gått en ganska lång runda med mamma, varit hos mormor, beställt biljetter till Färjestad på onsdag, fotat, varit med mamma och gjort allt som jag mår bra av. Så har denna klump varit inom mig hela dagen.
Jag har tillochmed ätit några Ferraribilar, vilket är mitt favoritgodis just nu.
Jag ska äta lite godis ibland. Ingen idè att jag är så sträng mot mig själv. Jag går ju inte upp i vikt av att äta några Ferraribilar precis. Och jag har ju varit ute och gått idag.
Imorgon är det ny vecka. Då ska jag inte ha ångest. Då har jag inget att ha ångest över heller. Toppen, verkligen toppen.
Och hoppas att jag ska hitta en träningsform som passar mig, eftersom jag inte är så förtjust i fotboll, handboll, ishockey eller innebandy. Jag har aldrig gjort och kommer nog aldrig heller att göra. Så har jag ju fått tagit joggingturer och promenader för att få motion. Det kan bli lite långtråkigt. Så NU hoppas jag på något. Nog om Friskis.

Och så vill jag få med mig någon på bio. Vill verkligen se I taket lyser stjärnorna. Vem det nu kommer bli, mamma är nog inte så förtjust i den typen av film.

Nu väntar Gossip Girl och Wipeout. Skratt kommer det nog bli iallafall.
Ha en bra söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0