Just as I want



Om en vecka står jag förmodligen på Torsby och tittar på alla glada studenter som åker runt och sjunger på sina björkpyntade släp. Hoppas glatt att luften är varm och att solen skiner upp vårat lilla samhälle i norra Värmland. I Karlstad är det tydligen alltid sol. Iallfall säger man så. Att solen alltid finns i Karlstad. Märker dock inte av det så ofta när jag själv åker dit. Igår till exempel åkte jag dit. Då fanns solen inte där. Snarare tvärtom. Regnet öste ner och det var kallt. Trots det köpte jag den isigaste glassen jag kunde köpa på Hemköp. Den blev ingen succè det där med isglass när det regnar och blåser. Jag gnällde mest över att glassen var kall. Vi gick in på BikBok och till våran förvåning märkte vi att det var halva priset på alla varor i hela butiken. Ja, vi blev till oss. Iallafall jag. Jag brukar inte hitta någonting på Bikbok. Men ändå. Halva priset är ändå halva priset. Så jag letade runt efter något att köpa. Helst ville jag ha en klänning till bröllopet, men nej. Istället hittade jag en annan klänning och ett par matchande solbrillor. Köpte även en massa guldiga smycken på H&M till min vita skolavslutningsklänning. Det blir snyggt tror jag.
Vi åt jättegod mat och efter det åt jag som sagt en iskall glass. Som inte var god. Påväg hem drack jag apelsinjuice, den var mycket god och det tyckte även Martina. Tåget hem gick fort och väl hemma satte jag mig vid datorn och provade mina nya inköp.

Mamma är förresten jättfin på bilden. Gillar ljuset och färgerna. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0