España



Idag har jag skrivit prov och sista riktiga skoldagen är över. Jag firade det med en mjukglass med Ida och mamma. Den var god. Mjukglass med nötter. Finns det något godare? Nä. Sen var jag tvungen på det första sommarpasset i Friskis. Det var skönt, men jobbigt.
En av de roligaste sakerna som har hänt idag är att 15 spanska lärare kom till våran skola idag. De undervisade i ungefär samma ålder som oss. De bodde i södra spanien och var på studieresa hit till Torsby. Våran uppgift var att prata så mycket som möjligt med de. Jag tänkte att jag skulle smita undan och inte prata så mycket, men ansåg sedan att jag skulle ta chansen och prata så mycket spanska som möjligt. De kom och frågade saker. De pratade såklart väldigt snabbt och med en läspljud. Men det var riktigt roligt. Jag och Vickan klarade oss igenom det ganska bra och i slutet ville vi inte ens gå ifrån de. Det svåraste var att prata, men att förstå var ganska lätt. Men när man själv skulle prata, blev jag lätt nervös och började skratta. Som tur var förstod de att man inte var jätteduktig. All kunskap man har lärt sig under terminen sattes på prov. Det var dagens höjdpunkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0