Är jag så barnslig?

Idag har jag varit med Johanna, jag har spelat match och varit i skolan.
Som jag tror jag har skrivit förut, så är tisdagar rätt okej. De är inte bra och inte dåliga, ja okej. Var ett bra uttryck. Vi har ingen långlunch och ingen håltimme. Lite jobbigt, men musik och slöjd säger jag iallafall inte nej till. Att få veta att man har prov i geografi var dock ett STORT minus. Fy säger jag bara. Jag hatar geografi. De andra so ämnena - säger man så?   är iallafall lagom bra, men geografi, usch. Jag kan tycka att länder är kul, men det verkar vara borta i högstadiet. Det är nog sååå mellanstadiet. Amanda, du måste växa till dig. Dock behöver jag inte växa till mig inom längden och bredden, det räcker och bli över.
Till det jag egentligen pratade om. Vi kommer ha prov i jordens inre och allt det där. Jag hänger inte med på lektionerna, försöker men har ingen koll på magman och allt sånt. Så jag ska försöka plugga och vara duktig.
Jag verkligen ogillar det, men det har ni väl fattat?
Tisdagar betyder Amanda&Johanna dagen. Vilket menas att jag och Johanna ska leka. Nej, nu är jag verkligen mellanstadie-elev igen. Jag ska skärpa till mig.
Men, jag hade helt glömt bort att jag hade match! Så jag bjöd med Johanna till bowlinghallen, jag var duktig och gjorde mat åt henne, som inte blev bränt och visade henne min talang inom bowlingen, fast någon talang syntes inte till.
Men vi vann! Så jag gjorde Johanna mäktigt imponerad. Tror jag?
Eller så var hon mer imponerad över mamma, skulle inte alls förvåna mig faktiskt.

Jag vill ha kläder, nu nu nu nu NU!  Ju mer jag nördar mig på klädsidor, desto mer längtar jag till Estocolmo och kläder. Jag måste vara dum. Omogen. Mellanstadie- elev.
Fast vad har det med saken att göra?
Nej, nu ska jag faktiskt sätta mig med den jävla geografi boken och läsa om magman och jordens inre jävla krafter. Snart.

 



Ja, kläder var det ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0