Fredagkväll

Idag är det lördag. Jag ville se en skinande sol & glittrande snö när jag klev upp för trappan.
Jag möttes av snö som virade runt i luften. Lyckad tanke jag fick till där.
Jag vaknade för en halvtimma sen. Jag kan verkligen inte sova på morgonen, men jag kom hem vid kvart i ett igår.
Somnade halv 2.
Jag ville verkligen att gubbarna skulle dricka upp den fasansfulla ölen. Jag var trött & det satt kvar ca 8 stycken.
Varför var de tvungna att sitta kvar så länge, medans alla andra gick? Kanske hade de inget att komma hem till. Ingen som väntade.
De köpte bara mer & mer öl. Johanna åkte hem. Jag blev ensam med gubbarna som kallade mig gumman. Som tur var på inget sliskigt sätt.
Jag satte mig på frysboxen & spelade skitgubbe med mig själv. Jag låtsades vara två personer. Vad skulle jag ha gjort?
Pappa kastade inte ut gubbarna & jag var trött. Jag ville inte gå hem helt själv. Så då fick jag väl ägna mig åt skitgubbe /ar
Eftersom de var det bästa spel & namn jag kunde komma på eftersom det passade in så bra.
Tillslut gick dom. Lite krassliga på bena. Men jag var glad, samtidigt som jag var grinig & trött.
Sängen väntade. Men jag kunde inte sova. Typiskt. Jag fick ägna mig åt mammas Amelia. Hårspecial.
Tillslut somnade jag. Åh, vad skönt.
Det var en bra kväll igår. Vi var duktiga. Tyckte jag. Om pappa tyckte det, vet jag inte. Men det får vi hoppas. Som vi slet. Haha.
Jag ska jobba ikväll med. Precis nu har jag ingen lust till det. Men kanske det kommer.
Jag har bara lust till en lösgodis påse.
Jag har bara ätit godis 4 gånger på ett halvår. Kanske jag kan unna mig en godispåse då?
Inte för jag är värd det. Inte för jag har tränat eller inte för jag behöver det.
Men jag vill ha det!



Jag gillar den outiten, enkel & snygg.
Kanske blir den idag. Men jag ramlar hela tiden med de skorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0