Ph skola





Jag och Julia var ute och fotade endel när hon var här. Jag älskar att ta kort på naturen och människor.
Porträtt i naturen blir jättefina. Det känns som det är det enda jag tar på just nu. Våren är bra. Bilderna blir bra.
Hoppas solen kikar fram resten av lovet. Man har ingen stor lust att gå ut nu. Men när det är sol vill jag inte sitta inne.
Har lust att fota också, men just nu finns det inte så mycket att ta kort på.
Jag håller också på att lära mig Ph mycket bättre. Jag är inte värst duktig på det nu och kan bara redigera de lättaste sakerna. Jag vill verkligen lära mig och då får jag väl sitta och leka med de. Övning ger färdighet.
Sov hos Ida inatt. Färgade hennes hår. Först gjorde jag ljusa slingor för att sedan färga över de, så det blev ljusbruna slingor. Jag blev inte alls nöjd i början. Men ju mer jag ser henne, desto finare blir det.
Vi hade en mysig systerkväll. En promenad blev det också. Det är bra att ha en storasyster, som vet så mycket. Som är så vuxen, men samtidigt som det inte var alls länge sen hon var i min ålder. Ida är ju 8 år äldre än mig.
Det är bra att hon är såpass mycket äldre, för man lär sig av henne. Det är lite tråkigt att hon inte bor hemma.
Linus är 6år äldre än mig. Han bor hemma, så han ser jag ju varje dag. Jag har inget ont av honom.
Visst, han kan vara dryg. Men det kan jag med. Storasyskon är bra. Jag lär mig endel av Linus också.
Om han flyttar, lär jag nog få det tråkigt. Fast då tar jag över hans rum. Något positivt finns det alltid i det negativa.
Han försöker också att lära mig Ph. Jag tittar och ibland lär. Syskon är bra somsagt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är söt du! Jag tycker det är himla kul att ha en sån bra lillasyster som du=)

2009-04-15 @ 19:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0